Mijn vriendin is zwanger en houdt niet van vette vis. Kan ik ook omega olie gebruiken als vervanger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Er zijn pillen bij de drogisterij verkrijgbaar met deze olie er in en die kun je dan inderdaad heel goed nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan inderdaad prima, zoals Maxis al schrijft zijn er ook van die visoliecapsules. Er zit één nadeel aan: als je ze 's morgens (of iig overdag) inneemt, proef je zo'n beetje de hele dag visolie, dus misschien kan ze ze beter 's avonds voor het slapen gaan innemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja natuurlijk kan dat... ze maken die pillen tog van vis en vervangen de smaak door bijvoorbeeld door sinasappel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vlees van grasgevoerde runderen en eieren van kippen die vrij rondlopen eet krijg je voldoende omega 3-vetzuren binnen. Voor de andere omega's (6 en 9) hoef je bij een gevarieerde voeding geen extra moeite te doen. Die krijg je meer dan voldoende binnen.

Visoliecapsules kun je gebruiken als aanvulling maar ook met een klein beetje lijnzaadolie voldoe je al aan de behoefte van het essentiële alfa-linoleen vetzuur. Levertraan kan beter vermeden worden door zwangeren en zogenden omdat daarmee het risico te groot is van een te hoge inname van vitamine A.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor de info, zwanger ( en ook niet-zwanger ) eet ik geen vis ivm een allergie, vroeg me ook altijd af of ik dan vitamines mis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In vis zit vooral vitamine A, D en B12. Vitamine A wordt door het lichaam zelf gemaakt uit bètacaroteen, dat vooral in wortelen, abrikozen, perziken, meloenen, spinazie, boerenkool en andijvie voorkomt. D behalve uit vette vis ook uit eidooier, melk, boter, paddestoelen en in geringere mate uit groene groenten. B12 komt voor in vlees, lever, kaas, melk en eieren. Als je regelmatig iets van deze voedingsmiddelen eet hoeft je je dus geen zorgen te maken, maar zwangeren doen er meestal wel goed aan om wat extra vitamine D te gebruiken. Als je de bekende tabletjes van Davitamon, Kruidvat of Etos gebruikt hoef je niet bang te zijn voor een overdosering.
Centrum materna, Zit alles in wat je nodig hebt! Heb zelf een zoontje van nu 8 maanden en heb zelf ook altijd deze gebruikt. Veel handiger dan allerlei losse pilletjes!