Ik ben aan de pil, maar als ik stop met de pil, wanneer zou het lukken om zwanger te worden.

Dus hoelang duurt het voor de pil uit je lichaam is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

de mogelijkheid om zwanger te raken bestaat al vanaf het moment dat je een pil vergeten bent, met name de eerste week van de strip is berucht. als je nu stopt met de pil, kun je dus met je eerste eisprong al zwanger raken.
Hoe lang het duurt voordat een pil je lichaam uit is, is afhankelijk van verschillende factoren, soort pil, sterkte, en dergelijke, maar ook van hoe goed je eigen lichaam "lichaamsvreemde stroffen" uit kan filteren.
daar is dus niet een eensluidend antwoord op te geven.

wanneer het zal lukken is niet te voorspellen. ga bij de apotheek te veld voor een ovulatietest, deze zijn er al vanaf een 30 euro. lees even goed de bijsluiter, en onthoud dat het alleen maar een registratie is van het hormoon dat eisprongen veroorzaakt. er is dus geen garantie dat, wanneer je gemeenschap hebt op de uitgewezen vruchtbare dagen, het ook echt lukt..
(wij hebben zelf ondanks de kennis van deze zaken, toch nog een jaar mogen oefenen voor het zo ver was;) )

Ik hoop dat je iets kunt met deze informatie en wens je veel succes met zwangerworden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Meestal is het advies om na het stoppen met de pil één reguliere menstruatie af te wachten. Hierna kun je rustig proberen zwanger te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel
Na ongeveer (let op: ONGEVEER.. het kan per persoon verschillen) 6 weken komt je 'normale' cyclus weer op gang. Dan is de grootste kans weer om zwanger te worden. Het kan echter ook gebeuren dat je al eerder zwanger wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ex na een week, geen pijl op te trekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
In dat geval mis je niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten, kun je jaloers op zijn.
AWM
13 jaar geleden
Ik wil liever een kind van mezelf, dank je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat jou nooit lukken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een fijne, respectvolle opmerking, Jeroen. Vooral zo zonder enige aanleiding.
M'n dochter een week na de laatste pil.
als je graag zwanger wilt raken dan kun je bij de apotheek een stick kopen waarop je kunt zien wanneer je in de vruschtbare dagen zit.
( net zoiets als een zwangerschapstest maar dan voor vruchtbare dagen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nu eens de natuur volgt. Gewoon ""doen"" als je hardstikke veel ""zin"" hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij duurde het een jaar nadat ik gestopt was voordat mijn menstruatie weer normaal was, en daarna nog 1,5 jaar voordat ik zwanger was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is bij elke vrouw verschillend de ene vrouw is met 2 maanden na zwanger en bij de andere vrouw duurd het een half jaar maar binnen een jaar nadat je gestopt bent met de pil zal je toch wel zwanger moeten zijn