"Je menstruale cyclus kan al twee of drie weken na de bevalling terugkomen. Zodra je ovuleert kun je ook weer zwanger worden. Zo kan het voorkomen dat je onverwacht erg snel na de bevalling alweer zwanger bent. Dokters adviseren om in ieder geval zes weken te wachten met seks na een bevalling. "

http://www.babybytes.nl/encyclopedie/Z/Zwanger,-snel-na-je-bevalling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt gezonder. Mijn tante heeft het voor elkaar gekregen om in drie opeenvolgende jaren in november er een kind uit te poepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn buurvrouw zelfs 2 in één jaar. De eerste in januari en de volgende in december.
jc54
12 jaar geleden
Bij mijn tante waren de eerst twee even oud (een tweeling) van januari en de derde van hetzelfde jaar december.
Die zijn alle drie al gepensioneerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@adrem: Zo praat mijn tante er altijd over: een baby uitpoepen. (het ging haar ook altijd makkelijk af, bevallingen van minder dan 2 uur).

Andere antwoorden (2)

Bij een normale bevalling kan je theoretisch weer zwanger worden na je eerst volgende menstruatie, maar het is handiger om een paar maanden te wachten om je lichaam te laten herstellen.
Als je een keizersnede hebt gehad wordt er altijd aangeraden om minimaal zes maanden tussen de geboorte van de eerste en het begin van de tweede zwangerschap te laten zitten.
Dit omdat je anders het gevaar loopt dat het litteken van de baarmoeder niet volledig is hersteld en de kans op beschadiging (scheuren) erg groot is. Na een half jaar is hij voldoende genezenn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel snel zoals al genoemd is .
Mijn ervaring is dat je na zo'n anderhalf jr weer de oude bent fysiek en mentaal .

is voor iedere vrouw wel anders denk ik .

mn gynaeceloge ( ziekenhuis )zei na de 1e kind nou tot ziens over ongv 2jr met n big smile .))
was leuke vrouw .. toppie!

en ja hoor bij de 2e had ik haar weer als gynaecologe
vondt ik wel leuk .