Wanneer je door je pil heen zwanger raakt, zal je menstruatie dan uitblijven?

Bij pilgebruik heb je tijdens je stopweek een kunstmatige menstruatie. Nu vroeg ik mij af of, wanneer je toch zwanger geworden zou zijn, je menstruatie dan zal uitblijven (zoals wanneer je de pil niet zou gebruiken), of je dit niet zal merken en kunstmatige bloedingen blijft hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (4)

Als je zwanger bent of dat nu door de pil heen gebeurt of omdat je geen pil gebruikt dan is er geen menstruatie meer.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn meer dan genoeg verhalen bekend van vrouwen die hun hele zwangerschap door menstrueerden, vaak is het wel wat minder. Daar zijn vrouwen bij die wel en die niet de pil slikten.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat klopt maar dat is niet standaard en dat is dan gewoon een uitzondering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook tijdens je zwangerschap een redelijk normale menstruatie hebben, maar meestal is dat inderdaad minder dan normaal. Ikzelf had wel een paar dagen licht bloedverlies (tijdens het innestelen) bleek later.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De pil heeft in principe niets te maken met het wel of niet uitblijven van de menstruatie tijdens een zwangerschap. Dit verschilt per persoon. Dus ja, wanneer je door de pil heen zwanger wordt, zal de menstruatie uit blijven, omdat je zwanger bent. Bij twijfels raad ik aan een huisarts te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat klopt niet. Pilgebruik heeft als gevolg dat er géén menstruatie plaats vindt. Want er is dan geen eisprong. Dus heeft de pil juist wél te maken met het uitblijven van de menstruatie. Er is alleen een onttrekkingsbloeding in de stopweek, maar dat is dus geen menstruatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dit geval gaat het erom of de pil ervoor zorgt dat je wel of niet ongesteld wordt als je zwanger bent... in deze vraagstelling heeft de pil zijn werk niet gedaan, aangezien er een eisprong zou zijn geweest en bevruchting heeft plaats gevonden... dus heeft de pil hier niets meer mee te maken.
Dus mijn antwoord was theoretisch correct op de gestelde vraag, mijns insziens, maar ik snap jou reactie Amadea. En dat er dus onttrekkingsbloedingen kunnen zijn, ben ik het mee eens, maar ook dat is zo verschillend per persoon.