Lijkt het je niet heel erg prettig als degene die jou helpt -de dokter- WEET met wie hij te maken heeft (medisch dossier - achtergrond i.v.m. medicatie)?

Nog afgezien van het feit dat je medisch NIEtS zonder toestemming ouders/ voogd kunt regelen / beslissen voor zover ik weet.

Antwoord: nee , dat kan niet.

Toegevoegd na 6 minuten:
CORRECTIE :

Kan ik een abortus laten doen als ik nog geen 16 jaar bent?
Voor een abortus(pil) heb je, wanneer je nog geen 16 jaar bent, toestemming nodig van je ouders. Wanneer je niet wilt dat je ouders erachter komen dat je zwanger bent, dan moet je een afspraak maken bij een maatschappelijk werker van bijvoorbeeld het FIOM. Alleen die mag in plaats van je ouders toestemming verlenen.

In de praktijk komt het erop neer dat zij in een gesprek samen met jou de voor- en nadelen op een rijtje te zetten, al je mogelijkheden bespreken en je uiteindelijk helpen met het nemen van je eigen beslissing.

ANTWOORD : Of je ouders en anders een maatschappelijk werker moeten toestemming geven. Je mag dit dus niet alleen laten doen.

Moeilijke beslissing, sterkte!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag gedaan @anoniemplje.