Is het normaal om vanaf een week na een keizersnede naweeën te krijgen? Er zijn ook nooit weeën geweest, de keizersnede was gepland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ja, dat komt vaker voor. Kort na de keizersnede heb je pijn aan de wond en soms pijnlijke naweeën. Hiervoor kan je pijnstillers krijgen. Het lijkt mij eigenlijk ook niet zo vreemd, want er is in zekere zin onnatuurlijk ingegrepen. Een vrouwenlichaam krijgt normaal weeën wanneer een baby geboren moet worden. Als het kind er op een andere manier al uitgehaald is kunnen die weeën toch optreden....
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt ook een soort weeen gevoel krijgen wanneer je borstvoeding geeft. Door borstvoeding geven krimpt je baarmoeder sneller weer terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is normaal, en wat de voorstander al zegt mbt het krimpen, dat is ook de reden van het weën-gevoel. Je baarmoeder was de maat van een kindje, en wordt weer de maat van een vuist, en dat voel je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zich is dit niet vreemd, want de baarmoeder moet idd weer krimpen. toch is het wel wat vreemd dat dit pas na een week gebeurt. de meeste naweeën zijn dan toch wel over.
zijn het wel echt naweeën? of is het bandenpijn (kan soms ook een zeurend gevoel zijn)?
wat ook nog weleens voorkomt na een bevalling (en keizersnede), is een blaasontsteking.
belangrijk om even je temp in de gaten te houden en evt even je plasje te laten controleren bij de huisarts.
het lastige na een bevalling is dat alles in je buik weer een plekje moet vinden (heeft allemaal in de verdrukking gezeten) en dit geeft eigenlijk altijd wel wat klachten.
wat de oorzaak dan precies is, is soms moeilijk te zeggen, maar ik zou wel een evt. ontsteking uit willen sluiten.