wat is de gemiddelde leeftijd dat een thaise vrouw bevalt van haar eerste kind?

in nederland is dit ongeveer bij de 29ste. Wat is de gemiddelde leeftijd dat een thaise vrouw zwanger wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Dat is 23 jaar. En dat ze zwanger wordt negen maanden eerder.... (maar of ze dan nog 22 was of al 23, dat is niet bekend).
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de bron gaat het over "bij eerste huwelijk en eerstgeboren kind".
Misschien zijn dat de officiele cijfers.
Maar ik heb mijn twijfels.
Zijn daar alle verkrachte kinderen en kindhoertjes in Thailand
wel meeberekend?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scherp opgemerkt momo, je hebt gelijk. Deze getallen zijn gemiddelden voor vrouwen die trouwden op hun 21 ste! Logisch dat die ongeveer met 23 bevallen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lastig te vinden maar hier gaat het dus duidelijk alleen om geboortes binnen een huwelijk wat niet op tienerleeftijd is gesloten maar na de 20ste verjaardag. Zo haal je het gemiddelde wel omhoog.