Kan de lage bloeddruk kwaad?

Ik ben 23 weken zwanger en mijn bloeddruk is 90 over 40. De verloskundige geeft aan dat dit helemaal niet ongezond is, slechts heel vervelend. Ik voel me ontzettend lamlendig en duizelig. Kan het echt geen kwaad? En hebben jullie tips? Ik voel me soms te slecht om te werken, maar is rusten een goede optie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Doordat de baarmoeder gaat uitzetten door de groei van je kindje kan het voorkomen dat je baarmoeder teveel op je aorta kan gaan drukken, waardoor je bloeddruk daalt.
Misschien is het niet verkeerd om bij je arts aan te geven dat je een algemeen bloedonderzoek wilt.
Dit om dingen zoals een te laag ijzergehalte uit te sluiten.
Vooral omdat je zo duizelig bent, kan dit er op wijzen.
Verder gewoon lekker rustig aan doen, geen stress, en bereid je langzaam voor op de komst van je kindje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee dat kan absoluut geen kwaad. Het is heel vervelend voor je maar beter dan een hoge bloeddruk.

Gewoon rustig aan doen. Dit is een signaal en daar moet je naar luisteren. Het is maar voor even, dus doe het kalm aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het, ik heb ook regelmatig een te lage bloeddruk. Mijn arts heeft me verzekerd dat ik me geen zorgen hoef te maken, mensen met een lage bloeddruk worden vaak oud.

Wat ik doe als ik me lichtelijk duizelig voel is zout innemen: zoute drop, zoute nootjes.
Zout zorgt voor een hogere bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus! Dit advies kreeg ik van mn huisarts,een beker boullion helpt ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en zal ook wel gezonder zijn !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zeker voor een oge bloeddruk zorgt,is de FC Twente!
Maar dat zal wel niet op gaan voor een meisje vn 81.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He Moolkeesje, wie noem jij 81?
Als ik die leeftijd heb, moet jij allang voorbij de 100 zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kiek noe is wie de vroag hef e steld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha.. ik dacht dat je op de leeftijd doelde, leek me al raar dat een "meisje" van 81 zwanger zou zijn.
Nee kwaad kan het niet, ik herken het fenomeen.
Mijn bloeddruk is normaal 100 over 60 als ik geluk heb en in de zwangerschap duikelde hij naar beneden.
Bij grote duizeligheden nam ik altijd een mini zakje chips, lekker zout en licht om te eten en dat werkte snel.
Voor de rest rustig opstaan en niet gauw uit de stoel springen, alles kalm aan, het is lastig maar kan echt geen kwaad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb er 2 hele mooie dochters aan over gehouden, 1 met lage bloeddruk en 1 met een normale.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb altijd last van een lage bloeddruk, tijdens mijn zwangerschappen was dit dus niet anders. Bovendien is mijn ijzergehalte ook altijd te laag. Een lage bloeddruk kan geen kwaad tijdens de zwangerschap, met name omdat de bloeddruk normaal gesproken tijdens een zwangerschap juist te hoog wordt (en dat kan zeer zeker kwaad). Als je je wat duizelig voelt, kun je het beste iets zouts eten (bouillon helpt heel goed) en genoeg (water) drinken. Vertrouw de verloskundige gerust, zij weet echt wat ze doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan geen kwaad voor jou en de baby, maar de kans dat het nog gaat stijgen is er wel. Aan het einde van je zwangerschap stijgt vaak je bloeddruk nog. Hou het gewoon in de gaten en als je de verloskundige niet vertrouwd, vraag dan een second opinion aan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan niet direct kwaad.
De gevolgen van duizelig (flauwvallen) kunnen natuurlijk wel gevaarlijk zijn.

Het risico zit in de hoge bloeddruk.