ik heb sex met mijn partner gehad en 1 dag later heb ik antibotica geslikt. kan ik nu zwanger zijn.gister knallende hoofdpijn even overgeven

Ik slaap veel ben ook moe.
Ik kom uit me werk en slaap door tot de volgende dag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het enige echte antwoord zal je krijgen na het doen van een zwangerschapstest!

De eerder genoemde antwoorden zijn zeker niet volledig. Er vanuitgaand dat je de pil slikt, zijn er meerdere factoren die de betrouwbaarheid van de pil beinvloeden. nauwkeurigheid bij het slikken (bijsluiter) je eigen gesteldheid, medicatiegebruik ( zoals dus de antibiotica) etc. Als je de pil gebruikt, en je krijgt antibiotica, ben je in principe niet beschermd tegen zwangerschap, vanaf de dag voordat je start met de kuur. Het advies dat je vanuit de apotheek hoort te krijgen, is dat je niet beschermd bent tot 2 weken na de kuur. Stopweek niet overslaan, om de bescherming zo snel mogelijk weer te krijgen. Als je de stopweek laat doorkomen (menstruatieweek) is in de meeste gevallen de nieuwe pilstrip ook niet betrouwbaar. Voor een meer betrouwbaar antwoord heb ik meer informatie nodig, zoals welke pil, hoever in de strip en dergelijke. Ga bij twijfel naar je huisarts of doe een test ( bij voorkeur vanaf de eerste dag, dat je normaal zou menstrueren, en dus niet na 2 weken! heeft geen enkele zin. deze test zou niet betrouwbaar zijn omdat de reagens in de test de concentraties HCG nog niet echt goed kan opvangen. Een vals negatieve test is dan het gevolg) Gebruik je geen pil, dan heeft die kuur antibiotica ook geen invloed op de kans op zwangerschap voor zo ver ik weet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100