Iemand een idee voor een luieremmer?

Voor de babykamer ben ik opzoek naar een "luieremmer". Aangezien alle luieremmers stinken (uit ervaring) zoek ik gewoon een leuke oplossing. Een leuke prullenbak of wat dan ook. Iemand een leuk en mooi idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag je dit voor wegwerp luiers of voor stoffen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ik dacht, wtf is een luie remmer!!!
Nu weet ik t wel hoor... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is een "leuke prullenmand" beter dan een luie remmer?

Antwoorden (10)

Vreselijk he, toen ik je vraag las kwamen de oude herinneringen weer boven.

Een vriendin van mij gebruikte zo'n stikdure emmer waar je de luiers "erin duwt" en dan komt er gelijk een zakje omheen. Zij vindt ze minder stinken maar ik denk dat ze eraan is gewend want als ik op die kamer kom ruik ik het toch

Ik had zo'n relatief goedkope emmer van de blokker waar de deksel zich "vastzuigt". Zolang die deksel erop bleef rook je niet echt wat, maar ja, als je de deksel opendeed wel natuurlijk.

Verder deed ik er nooit poepluiers in, die nam ik toch meteen mee naar beneden en deed ze buiten in de grijze container (moet je die wel hebben natuurlijk). De andere luiers deed ik ook IN plastic en dan vaak die bak legen en 1x per week in de azijn soppen.

Ideaal wordt het nooit vrees ik
13 jaar geleden
wen je eigen gewoon aan om de luiers meteen mee na beneden te nemen en mocht het snachts zijn leg die langs de trap zodat je ze smorgens mee na beneden kan nemen en meteen weg kan gooien
vind het wel frisser
als je na het toilet gaat spoel je toch ook meteen door!

Toegevoegd na 4 uur:
ik bedoel dus als jezelf na de toilet gaat spoel je toch ook meteen door!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luiers doorspoelen door de wc? Ben je betoeterd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo ik bedoel dus als je zelf na de toilet gaat en je bent klaar spoel je toch ook door!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh sorry hoor :(
Hele goede vraag. Het stinkt zo ongelofelijk dat ik zelf ook naar een alternatief op zoek ben gegaan. Wij kwamen ook uit op een soort van luchtdichte afvalemmer, maar die stinkt alsnog als je 'm open doet. Wat wellicht ook kan (idee uit nood geboren) is dat je de luieremmer buiten zet. Dat zal niet voor iedereen een goede oplossing zijn, maar als het kan heb je er weinig tot geen last van.

Andere oplossingen als een luieremmer die iedere pampers apart verpakt zijn opties, maar vaak erg duur. Met genoeg geld is ieder probleem op te lossen.

Wat ik je wel wil aanraden is om een relatief kleine luieremmer aan te schaffen en die regelmatig te verschonen. Dan gaan de 'oude' luiers namelijk niet (door schimmels en rotten e.d.) NOG meer stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmm. Dat is zoiets als een automonteur die geen smeer aan zijn handen wil. Stinkende luier is een bijeffect van een baby. Wij hebben ook een luier emmer gehad maar vraag mij niet waarvoor! Het beste zo snel mogelijk buiten in de container doen, desnoods in een dichtgeknoopt afvalemmer zakje (goedkope dunne zakjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De "Diaper Champ". Is helemaal geurloos en zonder navulcassettes. Nogal duur bij aankoop, maar je vindt hem ook tweedehands. Of als geschenk? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd daiper champ hebbe we ook hier! super goede luieremmer!
Had net ook al antwoord gegeven, maar had m per ongeluk verwijderd toen ik op bewerken wilde klikken, bij deze dus even overnieuw:

Je kan van die leuke geurzakjes kopen. Daar doe je dan die luier in, knoop je dicht en gooi je weg.

Mijn moeder (ze past op mijn kinderen en op die van anderen) had ook een prullenbak in huis, speciaal voor luiers, met netjes een vuilniszak erin. Ze deed ze alleen tot nu toe niet een zak, ze gooide ze er zo in. Ze klaagde alleen dat het altijd zo stonk en ze had ineens een idee: ze doet die luiers in een oude broodzak, knoop erin en hup in de container/kliko die in de tuin staat te wachten.

Je kan dus je prullenbakje buiten zetten. Bij de Xenos verkopen ze van die mini-containers, die kan je buiten plaatsen, bijvoorbeeld. En die kan je ook nog opleuken met leuke stickers...

Als je je kind heb verschoont, wen je jezelf aan om daarna die luier buiten erin te gooien, (of gewoon gelijk in de container) en als hij vol zit, dan gooi je het bij de verzamelplaats van het huisvuil (want ik heb geen flauw idee hoe je woont, vandaar dat ik het zo zeg). Je hebt geen last van stank, niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had luierzakjes, nam de volle luier mee en deed deze BUITEN in de prullenbak.

ook een leuk gepmimpte bak blijf je ruiken, helemaal als er geen deksel op zit. wil je het toch kan je misschien iets doen met plakken van stofjes, papier of servetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stinkende luiers horen niet op de babykamer (of in de badkamer) , ook niet in een afgesloten emmer.
Die neem je na verschonen gewoon mee naar beneden en gooit ze in de vuilnisbak buiten. Dan heb je er beslist geen overlast van. In een ópen prullenbak of mand gaat pas écht vreselijk meuren.

Ik heb zelf trouwens bij mijn beide kinderen altijd voor 90 % katoenen luiers gebruikt met inlegdoekjes ; inhoud in het toilet, luier in een echte luieremmer (met water en wat zeep en een deksel) en die dan 's avonds in de was, en ook dat ging uitstekend. Eerlijk gezegd vond ik het zelfs mínder stinken dan die incidentele pampers waar zo'n weeïge geur afkomt (te lang gedragen ??) En ik was ook iets meer dan met anderhalf jaar - per kind - weer van die ellende verlost. Tegenwoordig lijkt het wel of 2,5 - 3 een heel normale leeftijd is om zindelijk te worden. Mij lijkt het rijkelijk laat.

Wil je ze toch per se in de (bad)kamer bewaren, dan zou ik toch voor iets met een deksel kiezen. Of ze dan ook nog ingepakt worden of gewoon goed dichtgevouwen of in een boterhamzakje, maakt allemaal eigenlijk niet veel uit. Zolang het deksel er maar op zit ; als je dat opent, komt het aroma je alsnog tegemoet.

Stinkvrije oplossingen zijn dus :
- papier meteen buiten in de kliko gooien
- katoen meteen in de week zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoera'tje voor de katoenen luiers. We moeten het ook niet te erg overdrijven: poep stinkt, that's it.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach ,zelfs dat is relatief. Die groene kliko. DIE stinkt. Vooral in de zomer. Maar die beetje weeïge luiergeur, ach, dat overleef je wel.
je hebt bij het kr**dvat zakjes met geurtje ligt bij de baybyartikelen doe hier de luier in bind hem dicht en gooi hem in je emmer aan het eind van de dag emmer legen en zelfs als je het vergeet heb je geen last van een stinkende emmer want die zakjes werken echt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk bij baby dump hygine plus. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het super werkt geen stank en altijd een hand vrij voor je baby. Een aanrader en gemiddeld niet duur daar