Hoe ziet een miskraam eruit

Hallo,

Ik stond net te douchen en er kwam opeens een kwab bloed uit mijn vagina gelopen, ik heb al een aantal keer seks gehad. Ik heb er een foto van gemaakt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (2)

Nee, dat is gewoon baarmoederwandslijmvlies. Dat komt ook in klonten. Een niet aangeslagen klompje cellen is geliger van kleur . En zo'n klomt ziet er dan oranje-ig van kleur uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel
Van de foto af is niet duidelijk te zien of je een miskraam hebt gehad. Het hangt ook erg van de zwangerschapsduur af. Als je nog maar 2-3 weken over tijd bent, kan een miskraam soms ook lijken op een heftige menstruatie, en dan zou verlies van dit weefsel op de foto kunnen betekenen dat je een miskraam hebt gehad. Ook is er soms geen vruchtje aangelegd maar alleen een (toekomstige) placenta, en ook dan hoef je niet zoveel weefsel te verliezen. Ben je echter langer zwanger, of weet je zeker dat er wel een vruchtje is, bijvoorbeeld omdat je een echo hebt gehad, dan is dit weefsel te weinig om een complete miskraam te zijn. Ook zul je dan, als de miskraam doorzet en je het weefsel opvangt, een lichtroze vruchtje kunnen vinden.