Waarom worden baby nog verwisseld in deze moderne tijd, en de maatregelen tegen verwisseling ?

Een meisje van 2 weken werdt verwisseld door een jongetje van 1 week oud in het Wilhemina Kinderziekenhuis. Dit voorgeval werdt niet in de krant gezet. Door bezuiniging en onderbezeting verwisselde een verpleegster de beide baby's. De verpleegster was bezig met twee kinderen met wassen en verschonen s'avonds. Ze was bezig met het meisje Michelle, de vader van het jongetje kwam hem ophalen de verpleegster had net de luier omgedaan waarna ze zonder na te denken het meisje meegaf aan de vader met de kleertjes van het jongetje dit omdat zijn zoon Michel heette en de verpleegster michelle hoorde. De vader nam het kind mee en de moeder gaf daarna borstvoeding. Ze merkte wel op dat haar zoon zwaarder was, en een rode kleur had. De verpleegster die ook haar zoon had gewasen keek snel naar het kind en naambandje maar zei dat het in orde was. Hun zoon had al bij de andere moeder gebracht die lag net te sapen. Beide moeders gaven hun baby's die avond meerdere keren borstvoeding maar de luier werd verschoont door steeds dezelfde verpleegster. Pas de volgende dag kwam een aflossende verpleegster achter de verwisseling toen het meisje werd verschoont. Het jongetje was al naar huis gegaan met de ouders van het meisje, de eerste verpleegster had ook hier verzuimt om de verklaring te laten onderteken dat het hun kind was en dat het naambandje was gecontroleerd. De verpleegster verklaarde later dat het door vermoeid zal komen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

omdat er nog steeds mensen werken en mensen kunnen fouten maken. mischien was de verpleegster echt moe op dat moment en dacht ze echt dat ze de andere baby had.

dat de ouders het niet meteen opgemerkt hebben zou kunnen komen omdat een kind vlak na de geboorte eerst nog wat een andere kleur heeft en er wat gerimpelt uit kan zien, en voor de vader die dit kindje kwam halen lijken mischien alle babys op elkaar. en je verwacht ook niet dat ze je het verkeerde kind meegeven.

maar het is idd een hele stomme fout
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat baby's nou eenmaal op elkaar lijken en omdat verplegen en verzorgen nog steeds mensenwerk is.
En waar mensen werken worden fouten gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wel een heel bizar verhaal. Zeker omdat het om een jongen en een meisje te gaat.
Maar de controle rammelt aan alle kanten.
Het feit alleen al dat een kind voor en na de voeding gewogen wordt en dan één totaal ander gewicht heeft, dan moeten er toch belletjes gaan rinkelen.!!
Dit verdiend een grondige onderzoek en gesprekken.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je deze vraag nu voor de tweede keer stelt moet het je wel erg hoog zitten, de controlle van de verpleegkundige heeft tekort geschoten,(ja)maar als ik dit verhaal lees gaan beidde ouderparen ook niet vrijuit,omdat ze beidde zelf ook niet gecontroleerd hebben of het hun eigen kind was,aan de hand van uiterlijk,naambandjes ,en geslacht van het kind zouden ze zelf ook direct hebben kunne zien dat het niet hun eigen kind betrefte.
De enige oplossing om dergelijke verwisselingen te vermijden is een 100%controle door al in de baarmoeder de foetus met een rfid chip te implanteren waarbij alle gegevens van het kind,de ouders en de belastingdienst direkt afleesbaaar zijn voordat het kind en op latere leeftijd natuurlijk de mens de ruimte verlaat waar deze op dat moment verblijft. als extra optie is er dan de vernietigingsmodus waarbij de persoon die zich ongeoorloofd op een andere plaats ophoudt dan die waar deze zich zou moeten ophouden direkt vernietigd word.
Aangezien dat niet wenselijk is dienen we rekening te houden dat daar waar gewerkt word er fouten gemaakt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft het antwoord zelf al; onderbezetting en het blijft mensenwerk.