heb nu 3 keer de prik pil gezet en heb nu sinds 2 weken dat er beetje melk uit mijn borst komt ben nu al 2 mnd niet ongi geworden kan ik zwanger zijn?

ben door de gewonen pil 2 keer zwanger geworden en heb dus nu 2 kinderen maar heb nu wel de zelfde klachten als bij de eerder zwangerschapen

Weet jij het antwoord?

/2500

Om zeker te zijn of je zwanger bent, kun je een zwangerschaptest doen. Toegevoegd na 5 minuten: De bloedingen worden geleidelijk minder en blijven in een aantal gevallen uiteindelijk helemaal weg. Ook als de bloeding helemaal verdwijnt blijft de methode betrouwbaar en er bestaat dan ook geen reden om aan zwangerschap te denken. De kans om zwanger te worden met de prikpil is vrijwel nul als met de methode gestart wordt tijdens de menstruatie en er op dat moment niet al sprake is van een bevruchting. De betrouwbaarheid is zelfs groter dan de betrouwbaarheid van een sterilisatie.

Bronnen:
http://www.dokterdokter.nl/aandoening/1883/prikpil

Mijn huisarts heeft het als volgt aan mij uitgelegd: Met de normale pil wordt voorkomen dat een evt. bevruchte eicel zich gaat nestelen in de baarmoeder. Zodra je stopt met de pil, word je ongesteld. Met de prikpil wordt een signaaltje naar je hersenen gestuurd dat er een eicel bevrucht is. Daardoor blijft de menstruatie uit. Het is dus normaal dat je NIET ongesteld wordt als je de prikpil gebruikt. De eerste 3 maanden kun je nog wat onregelmatig vloeien, maar daarna gaat dat over. Het zou kunnen dat het door datzelfde signaaltje komt dat je borsten een beetje melk lijken te produceren. Mogelijk heeft jouw lichaam wat langer nodig om te wennen aan de prikpil, maar mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Ik zou het morgen in ieder geval ook even je huisarts vragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100