heb nu 3 keer de prik pil gezet en heb nu sinds 2 weken dat er beetje melk uit mijn borst komt ben nu al 2 mnd niet ongi geworden kan ik zwanger zijn?

ben door de gewonen pil 2 keer zwanger geworden en heb dus nu 2 kinderen maar heb nu wel de zelfde klachten als bij de eerder zwangerschapen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Om zeker te zijn of je zwanger bent, kun je een zwangerschaptest doen.

Toegevoegd na 5 minuten:
De bloedingen worden geleidelijk minder en blijven in een aantal gevallen uiteindelijk helemaal weg. Ook als de bloeding helemaal verdwijnt blijft de methode betrouwbaar en er bestaat dan ook geen reden om aan zwangerschap te denken.

De kans om zwanger te worden met de prikpil is vrijwel nul als met de methode gestart wordt tijdens de menstruatie en er op dat moment niet al sprake is van een bevruchting. De betrouwbaarheid is zelfs groter dan de betrouwbaarheid van een sterilisatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prikpil is erg betrouwbaar, misschien maak jij je zorgen om niets ;-) Voor jezelf gerust te stellen kun je altijd een test doen. Dan kun jij dit hopelijk uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit wel verschil in een gewone pil en een prikpil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kunnen bijwerkingen zijn bij de prikpil, waaronder ook gewichtstoename en melkafscheiding.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/52985-prikpil-anticonceptie.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je van jezelf weet dat je zo poepie-vruchtbaar bent, zou ik nooit alleen op welke anticonceptiemethode dan ook vertrouwen.
ook ik ben zwanger geraakt door de pil heen, maar dat zou mij écht geen tweede keer gebeuren!
mijn man is nu gesteriliseerd en we gebruiken daarbij condooms.
de kans dat je nu zwanger bent is idd maar 0,3%, dus zal ws loos alarm zijn, maar niks is 100% berouwbaar, hé?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe meer je er op let, hoe meer je zal voelen.
dat werkt ook psychisch natuurlijk.
"ik ben gewoon zo iemand die altijd pech heeft", dat vind ik dan toch wel een nare opmerking.
hoe kun je dat zo zeggen!? er zijn veel vrouwen die er heel veel moeite voor moeten doen om zwanger te raken (en dat lukt ook lang niet altijd) en je weet nu eemaal dat als je sex hebt, er altijd een kans is dat je zwanger raakt.
natuurlijk hoop ik voor je dat het loos alarm is.
mijn schoonzus dacht de eerste maanden dat ze de prikpil gebruikte ook elke keer dat ze zwanger was.
Mijn huisarts heeft het als volgt aan mij uitgelegd:
Met de normale pil wordt voorkomen dat een evt. bevruchte eicel zich gaat nestelen in de baarmoeder. Zodra je stopt met de pil, word je ongesteld.
Met de prikpil wordt een signaaltje naar je hersenen gestuurd dat er een eicel bevrucht is. Daardoor blijft de menstruatie uit. Het is dus normaal dat je NIET ongesteld wordt als je de prikpil gebruikt. De eerste 3 maanden kun je nog wat onregelmatig vloeien, maar daarna gaat dat over.

Het zou kunnen dat het door datzelfde signaaltje komt dat je borsten een beetje melk lijken te produceren.

Mogelijk heeft jouw lichaam wat langer nodig om te wennen aan de prikpil, maar mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Ik zou het morgen in ieder geval ook even je huisarts vragen.