hoe lang duurt een cyclus

ik en mijn vriend willen heel graag een kindje.maar nu heb ik op 13-02-2011 ongesteldheid gehad.op 14-02-2011 sex gehad en ook op 19-02-2011..mijn vraag is ben ik dan zwanger of niet.want ik heb vanaf vandaag heel erg buikpijn.wanneer kan ik testen.groetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jullie een kindje willen, zou ik mezelf toch eerst even goed laten voorlichten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt twee (2) keer seks gehad en vraagt nu 'ben ik dan zwanger'? Lieverd, het kan zomaar een jaar of langer duren voordat je zwanger bent, zélfs als je iedere cyclus op precies het goede moment seks hebt! Kindjes krijg je niet op bestelling.

Antwoorden (5)

Misschien heb je wat aan deze site, de meeste vrouwen zitten tussen de 27 en 31 dagen, als je het precies weten wilt moet je een testje doen.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand kan je vertellen of je zwanger bent nu.
Over het algemeen krijg je geen buikpijn als je zwanger bent.

Je kan een test doen op de dag dat je weer ongesteld moet worden.

Je vruchtbaarste periode valt ongeveer in het midden van je cyclus , meestal duurt een cyclus ongeveer 28 dagen, maar 25 of 35 kan ook, dat verschilt per persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een menstruatiecyclus duurt ongeveer vier weken. Het heeft geen zin om direct na de menstruatie seks te hebben omdat de ovulatie ongeveer 2 weken na het begin van de menstruatie plaatsvindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vruchtbare periode (de eisprong) begint meestal 14 dagen voor aanvang van de volgende menstruatie en houdt maximaal 5 dagen aan. De kans om zwanger te raken is dus gedurende die tijdspanne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
er zijn altijd uitzonderingen mogelijk natuurlijk, maar zo gaat het inderdaad meestal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet helemaal. De eisprong is maar één dag (één moment, om precies te zijn). Die dag, de drie dagen voor die dag en de dag erna (een eicel blijft maximaal 24 uur vruchtbaar) zijn de vruchtbare periode. De ovulatie zélf is gemiddeld (niet hetzelfde als 'meestal'!)14 dagen voor aanvang van de volgende menstruatie. Dat betekent dus dat de vruchtbare periode al eerder begint.
Je geeft niet genoeg informatie om je vraag te beantwoorden. Als je wilt weten hoe lang je cyclus is, dan zul je dagen moeten tellen. De dag dat je ongesteld wordt is dag 1. Vervolgens tel je door tot de laatste dag vóórdat je weer ongesteld wordt. Dan weet je hoe lang jouw cyclus duurt. Want hoe lang een cyclus gemiddeld duurt, daar heb jij niets aan.

'Heel erg buikpijn' hebben is geen teken van zwangerschap. Of je zwanger bent, weet je pas als je menstruatie niet op komt dagen, je een zwangerschapstest doet, en die test positief is. Dat is dus ook het moment dat je kunt testen: vanaf het moment dat je ongesteld had moeten worden.

Maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je nu zwanger bent hoor. Seks op 14-2 was wel héél vroeg in je cyclus. En een symptoom dat je twee dagen na seks krijgt, is sowieso nooit een symptoom van zwangerschap. Daar is het dan nog véél te vroeg voor.