ik ben 49 jaar gebruik geen anticonceptie middel , ik weet mijn ovulatie niet , wat te doen om zwangerschap te verkleinen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Condooms gebruiken + zaaddodende pasta erbij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of geen seks hebben, maar dat is denk ik geen optie.

Ook denk ik dat de kans groot is dat je bij de overgang in de buurt komt. Daarna kun je als het goed is niet meer zwanger worden.

Toegevoegd na 15 minuten:
Zoals in reacties gezegt werd is het lastig in te schatten wanneer je precies niet meer zwanger kan worden.
Je zou ook een sterilisatie kunnen overwegen.
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Op zich is het waar wat je zegt Ritsuka, maar je weet nooit zeker wanneer het de laatste menstruatie is tot zo'n half jaar of langer na de laatste.
Dus het is heel erg oppassen geblazen, er zijn vele vrouwen alsnog zwanger geworden toen ze dachten dat ze in de overgang waren.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ja, daarom zette ik ook als het goed is erbij. Het is inderdaad twijfelachtig wanneer het voorbij is.
Kristal
11 jaar geleden
Ja, daarom dacht ik: ik zeg het nog maar even extra bij voor ze met een kleine zit ;-) Ik vergat te plussen zie ik, alsnog dan :-)
Toch gewoon nog anticonceptie gebruiken tot je zeker weet dat je ruimschoots door de overgang heen bent (normaliter tot je minimaal ene jaar niet meer menstrueert).
Anticonceptie en geen seks meer hebben zijn de enige methoden om een zwangerschap zo veel mogelijk danwel geheel uit te sluiten.