om de hoeveel minuten wordt er iemand geboren?

om de hoeveel minuten wordt er iemand geboren in de wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (9)

Gemiddeld wordt er elke seconden 2 baby's geboren.
Natuurlijk gaan er ook zoveel dood. Er komen meer mensen op aarde, dan er vergaan. Dit komt omdat wij steeds gezonder leven (schijnt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
500 per dag ongeveer in nederland..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 2009 waren het er 353015 per dag, dus dat is ongeveer 245 per minuut!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dus ongeveer 4 per seconde, best redelijk :)
Iedere seconde overlijdt er 1 persoon en worden daar 2 voor in de plaats geboren, heb ik ooit eens gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal uitkomen op zo'n 120 per minuut als je uitgaat van 172800 per dag/24hr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wereldstatistieken in real time.
Zie link!
http://www.worldometers.info/nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah, je had hem ook gevonden! enig idee hoe betrouwbaar deze is?
Via de link is zelfs realtime bij te houden met hoeveel we zijn en zie je er letterlijk bijkomen (zie de worldometer, link 1). Het lijkt zelfs sneller te gaan dan een baby per 2 seconden.

Ik moet erbij zeggen dat ik de betrouwbaarheid van de teller niet ken, maar goed. Het totaal sluit redelijk aan bij wat er op wikipedia vermeld staat (zie link 2).

Als ik het aantal geboorten dit jaar (om 20:22u waren het er 25.878.883) deel door het aantal uren dit jaar (66 dagen x 24 uur + 20 uur vandaag = 1604 uur) kom ik op

25878883/1604=16133 per uur= 268 per minuut = 4,4 geboortes per seconde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn er gewoon formules opgezet, waardoor de tellers in een bepaald tempo oplopen.
Kan me niet voorstellen hoe dit anders bijgehouden kan worden!
elke second 2 kinderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke seconde 4kinderen waarvan 1 er D**D gaan.