Hoe heet zo'n toeter waarvan je de ene kant in je oor steekt en met de andere kant tegen de dikke buik van je zwangere vrouw kunt luisteren naar... ?

...de hartslag van de ongeborene? En waar kun je die kopen? Ik bedoel geen electronisch iets, gewoon een toetervormig meestal houten instrument.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet die stethoscoop op de buik van je slachtoffer en je oor op het luistergedeelte en haal dan je hand van het ding. Anders hoor je nog niks. :-)

Het beste antwoord

Dat heet een stethoscoop, of voluit een monorale stethoscoop. (Een-orige stethoscoop, in tegenstelling tot dat ding dat de dokter om zijn nek heeft hangen om met twee oren tegelijk te kunnen luisteren).

Eigenlijk heb je die helemaal niet nodig om naar het hartje van het ongeboren kind te luisteren ; het hele apparaat is uitgevonden zodat de dokter niet met zijn blote oor tegen de blote buik van de zwangere vrouw hoefde te luisteren; oh schande !

Durf je toch niet met je blote oor op haar blote buik, dan kun je ook gewoon een wc-rolletje ofzo gebruiken.
(Maar ze zijn wel leuk voor de leuk natuurlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, zit druk te koken L een monaurale stethoscoop natuurlijk ; je steekt het ding niet in je mónd.......:schaam:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel een erg leuk freudiaanse! :-) En uiteraard een compensatieplus voor een prima antwoord. is die persoon nou helemaal besodemieterd... Maar het kan natuurlijk ook een misklik zijn. +1

Andere antwoorden (4)

Hier staat er een te koop als
zwangerschapstoeter.
Met gebruiksaanwijzing.
Voor maar een euro.

http://kind-baby.marktplaats.nl/overige-kinderen-en-baby-s/409632699-zwangerschapstoeter-toeter-hoor-de-hartslag-vd-baby.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Monaurale stethoscoop is de officiële naam van dit apparaat.
http://www.ivf-site.nl/toeter.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een Monaurale stethoscoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heet een doptone
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet juist. Een doptone ziet er uit als een soort telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, is een elektronisch apparaat, wel met als doel harttonen van een ongeboren baby te beluisteren.
dat heet een vuvuzela. in zuid-afrika zijn ze gespecialiseerd in die dingen