Wat te doen tegen pijn in bovenbenen bij zwangerschap?

Hey, ik ben een 24 weken zwanger en de laatste weken echt pijn in mijn bovenbenen. Ken je het gevoel van je voet die ‘slaapt’ en zo pijn doet bij het ontwaken? daar kan je het mee vergelijken. Maar de laatste dagen blijft het daar niet bij. Ik krijg namelijk ook steken. Of ik inspanning lever of de hele dag rust lijkt geen verschil te maken. Het is ook random de dag/nacht door. Mijn gynaecoloog raadde me aan extra magnesium te nemen maar dit helpt niet. (is ook tegen krampen en dat is het niet) heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik hiertegen doen? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Tijdens de zwangerschap, hebben ook je benen het zwaar, er kunnen problemen met de doorbloeding komen, wat spataderen kan veroorzaken, ook onrustige benen of vochtvasthouden is een vaak voorkomend probleem, je kunt proberen je benen iets hoger te leggen, tijdens rust, wisselbaden wil ook wel eens helpen, dus afwisselend koud en warm water. Heb je de magnesium wel lang genoeg geprobeert, je moet 1 verpakking, helemaal volgens voorschrift hebben gebruikt, om te weten of het daadwerkelijk efect heeft, ik denk dat de gynaecoloog goed gehandeld heeft, twijfel je daaraan, of werkt zijn voorschrift echt niet, ga dan terug naar je gynaecoloog, het is niets verstandig om tegen de raad van een arts in te handelen.