kan je lichaam naar 8 jaar immuun worden voor de pil?

ik slik al 8 jaar de pil en het is al een keer mis gegaan en dat door de pil heen heb wel misrkaam eghad omdat ik er niks vanaf wist dus het heeft niet lang gezeten dit is kort daarna weer gebeurd nu krijg ik weer dezelfde sympthonen zoals pijnlijke borsten wat misselijk en vaak moe na me gevoel kom ik ook wat aan aangezien ik juist net 3,5 kilo was afgevallen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Cryofiel
13 jaar geleden
Nondeju, waart er een virus rond dat alle leestekens en hoofdletters opvreet? En is het datzelfde virus dat overal spelfouten rondstrooit?

Het beste antwoord

Ik denk maar zo:
ieder lichaam is verschillend. Reageert anders op een bepaalde stof. Soms meteen ( allergie die je direct ziet) , soms pas na een heel lange tijd.
De pil is een chemisch goedje.
Eigenlijk hoort t niet in een lichaam thuis.

Misschien laat je lichaam nu merken dat het de samenstelling waaruit de pil bestaat meer dan zat is.
Wees zuinig op je lichaam...en ga in ieder geval even langs bij je huisarts.
Want dat ben je echt waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Immuniteit heeft niets met de pil te maken, maar ik adviseer je wel om met je huisarts te overleggen of de huidige pil die je gebruikt wel goed bij je past. Dit zijn geen klachten waarmee je moet blijven lopen.

Toegevoegd na 5 minuten:
De pil werkt doordat het aan de ene kant voorkomt dat er een rijpe eicel vrijkomt (ovulatie heet dat) die bevrucht kan worden. Dit wordt geregeld door hormonen in de pil.

Daarnaast heeft de pil negatief effect op het innestelen van een bevruchte eicel in de baarmoeder. Zou de pil bij jou niet kunnen voorkomen dat er een rijpe eicel vrijkomt en die vervolgens bevrucht wordt, dan kan het zijn dat de eicel door het andere effect van de pil zich toch niet kan nestelen en wordt afgestoten.

Daarom moet je dit wel met je huisarts bespreken, want hij kan een ander type pil voorschrijven.

Toegevoegd na 39 minuten:
Daarnaast zou je je vriend hier ook bij moeten betrekken. Jij hebt immers een gezondheidsprobleem waarbij de pil of niet goed is voor je lichaam of niet goed werkt.

Als hij van je houdt zou hij dat toch kunnen (leren) bergijpen. Een condoom is in een lang relatie een risico, misschien zijn er andere methoden zoals een implantaat.

Helaas is de mannenpil nog wat ver weg. Een overzicht van de anticonceptiemethoden in onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen 1 probleem ik heb op mijn 17e een baarmoederontsteking gehad en mijn baarmoedermond is beschadigt door de pil gebruik dus zwaardere pil willen ze me niet geven en spiraal is te riskant daardoor kan ik ontvruchtbaar raken als ik weer een ontsteking rkijg ik ben namelijk al bij hjuisarts geweest en ben een beetje radeloos door
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik mag toch aannemen dat de huisarts je toch kan adviseren wat je dan wel kunt doen? Of je vriend / man?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naja heb het wel met me vriend ove rgehad we wonen wel samen enzo ik heb hem uitgelegd hoe en wat en gezegd dat hij niet moet vergeten dat als hij geen condoom zou gebruiken dat het ooit mis kan gaan dat weet je nooit maar aangezien eht al 2 keer is gebeurd waarvan ik zeker weet dat ik geen fout heb gemaakt omdat ik het al 8 jaar slik en ik weinig keuzes meer heb omdat mijn baarmoeder niet geweldig is.
hij wilt liefst niet met condoom doen dus heb wel medegedeeld als het ooit mis gaat dat hjij wel moet beseffen of hij er dan aan toe is hij heeft wel medegedeeld als het zo is is het welkom dat is het probleem niet maar ik vind het oz raar dat ik weer dezelfde sympthonen heb opgezette pijnlijke borsten is wat het meest opvalt vooral omdat je ik weet niet hoe je dat noemt maar soort van opgezette bulten op je tepel ontstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je probleem wel, maar je moet niet zo met je gezondheid spelen. Als je weet dat de pil niet (goed) werkt weet je dat je op aanvullende voorbehoedsmiddelen moet vertrouwen. Het condoom is dan een goed alternatief. Als je ongewenst zwanger wordt heb je ook een risico als door de pil het baarmoederslijmvlies niet dik genoeg is. Stel dat de embryo zich toch innestelt en na enkele weken/ maanden los komt en je een miskraam krijgt. Ook dat is niet goed voor je. Ik zou hier samen met je vriend open over praten, maar ook zeker met je huisarts. Voor de problemen met je gevoelige borsten moet je toch al naar je huisarts. Daarnaast kan je natuurlijk ook een zwangerschapstest doen.
Nee je lichaam kan niet imuun worden voor de pil. Anders zouden er evengoed heel wat ongewenste zwangerschappen zijn.
Het kan wel zo zijn dat de pil door omstandigheden minder werkt.
Zoals door ziekte, door extreem afvallen of bijvoorbeeld door bepaalde andere medicijnen. ( ook door laxeermiddelen kan de pil minder gaan werken).

Ik zou toch even naar de dokter gaan om een zwaardere soort pil te vragen, aangezien hij al een keer niet goed heeft gewerkt.
Het kan namelijk wel zo zijn dat je nu je wat ouder wordt de pil die je gebruikt te licht is geworden en dat je dus iets meer hormonen zou moeten krijgen ( dat wordt bedoeld met zwaardere pil)
Hij zal dan zeker ook even een zwangerschapstest doen om een eventuele zwangerschap uit te sluiten.