Als ik met m'n handen op m'n buik leg kan ik dan het hartje van m'n baby voelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
53.6K
Amadea
12 jaar geleden
Alleen als je zwanger zou zijn....
Amadea
12 jaar geleden
Oh, maar dat is nog maar heel kort zoals uit je volgende vraag is op te maken. Dan valt er nog niks te voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ie er nog niet uit is wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van harte gefeliciteerd

Antwoorden (7)

Ja als het wat ouder is voel je het hartje. Het is echt een lekker gevoel wat
Je voelt. Geniet ervan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat kan niet. ws verwar je het met de hik.
Ja kan :) Maar je voelt meer de hik dan het hartje eigenlijk.
Succes met je zwangerschap ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zelf nooit gevoeld, maar ik had dan ook een dwarsligger. Hij trapte alleen in mijn zij en af en toe bewoog zijn hoofd in mijn andere zij.
Misschien als hij/zij met de borst strak tegen jouw buikwand aanligt, dat je het daadwerkelijk voelen kan.
Het kind moet dan wel al bijna volgroeid zijn, neem ik aan.
Alleen dan zal het een voldoende krachtige hartslag hebben om te kunnen voelen.
12 jaar geleden
Niet als je nog maar kort zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat kan niet. je baby zit in het vruchtwater en dan zit er nog je buikwand tussen.
wat je wel kunt voelen als je wat verder zwanger bent, is als de baby de hik heeft, maar dat is dus niet de hartslag.
op het einde van de zwangerschap kan een ander soms wel met een oor op je buik luisteren naar het hartje van de baby. dit lukt alleen maar als de baby er goed voor ligt en je de placenta niet aan de voorkant hebt liggen.
je hebt tegenwoordig hele leuke doptones (toeter of een doppler) waarmee je soms al wat vroeger in de zwangerschap naar het hartje kunt luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat onmogelijk. Tijdens mijn 2 zwangerschappen heb ik het niet gevoeld. En van collega's, vriendinnen, familie enz. heb ik ook nooit gehoord dat ze het hartje van hun ongeboren baby konden voelen.
Je kan het wel horen met de Angelsound, al is dat apparaat een beetje omstreden wegens mogelijke straling en omdat het niet prettig zou zijn voor het kindje.

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d316.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb de angelsound bij mijn laatste zwangerschap veel gebruikt (na overleg met de verloskundige, volgens haar is de straling echt nihil te noemen en merkt het kindje er echt niks van) en vond het geweldig!
maar klopt idd wel dat de meningen hierover verdeeld zijn.
Nee, dat kun je niet voelen, wel met bijv. een stethoscoop beluisteren.
Een hartslag is te voelen met de vingers op de huid van de persoon. Dat lukt je bij een baby niet, want die 'dobbert' in het vruchtwater.
Als je je hand op je buik legt, voel je je eigen hartslag. Door de buik lopen namelijk flinke slagaders (van jezelf!) en die kun je goed voelen. Die van de baby zijn zo klein en zitten zover van jouw huidoppervlakte af, dat die niet te voelen zijn. Zoals al genoemd kun je wel bijvoorbeeld hikjes en bewegingen van je baby voelen.