heel erg weinig eten

hajj

mijn dochtertje is 5 juni 10 maandjes geworden
maar sinds een paar dagen eet ze egt heel erg slecht
ze wil sóchtends een half broodje en dan s'middags soms niet altijd...dus dan maak ik haar een fles maar die drinkt ze maar voor de helft op dus dat is 120 ml

dan slaapt ze meestal als ze de uit is krijgt ze iets later een potje groente ( onze groente kots ze gelijk uit dat wil ze niet ) maar dat potje gaat heel af en toe voor 3 kwart leeg maar vaak eet ze nog niet eens de helft van het potje..

dan geef ik de maar weer een fles die ze ook maar half leeg drinkt 120 ml

en dan is het bedtijd ...

is dit gewoon een fase of ligt het aan het weer
moet morgen naar het cb heen maar die weten ook vaak niet veel.

ze drinkt wel goed en heeft goeie plasluiers

moet ik me zorgen maken nu...een tijdje geleden had ze ook allemaal bloed uit de kontje maar dat had 1 dag geduurd dus moetsten we ons geen zorgen maken
en bij mij in de familie zit veel darmziektes

hoop dat ik antw krijg ben beetje radeloos..

( ze is wel altijd vrolijk en huilt nooit alleen als ze moe is)
liefs

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze wordt wat ouder, het weer wordt wat warmer, dus de eetlust zal wat afnemen ; dat is heel normaal en niks om je zorgen over te maken als ze verder te pas is. Toen mijn dochter tien maanden was, at ze nog niet de hélft van wat jij daar opnoemt...

Pas als ze ziek of hangerig wordt, uitslag of koorts krijgt, te weinig plast en drinkt, uit begint te drogen of te spugen of diarree krijgt, hoef je je zorgen te maken. (En dan is het nog maar zelden iets ernstigs ; meestal een (verkoudheids)virusje dat vanzelf weer overgaat.

Bloed in de luier is natuurlijk ALTIJD een signaal om onmiddellijk naar de dokter te rennen. Nu kan helder rood bloed eigenlijk nooit kwaad omdat het altijd afkomstig is uit het laatste stukje van de endeldarm, meestal door een beschadigingetje, maar een klein kind heeft in de regel nog geen aambeien of fistels die daar aanleiding toe geven, maar mocht het eventueel een beetje pijn doen, dan kan het wel de aanleiding zijn voor een chronische verstopping of andere darmproblemen, omdat ze de ontlasting gaat proberen op te houden . (Al is ze ook daarvoor nog wat aan de jonge kant).

Maar over het eten hoef je je absoluut geen zorgen te maken. JUIST niet, In deze fase begint ze ook te ontdekken welke macht ze op haar ouders kan uitoefenen door wel of niet te eten, en eten moet leuk en ontspannen blijven, anders krijg je daarmee de komende jaren gegarandeerd gedonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ben je al naar de dokter geweest? Die kan je geruststellen of onderzoeken wat er aan de hand kan zijn. Wij kunnen wel vanalles gaan zitten verzinnen maar daar schiet je niks mee op.
Kinderen eten wel vaker slecht, maar als je er bij vertelt dat ze ook bloederige ontlasting heeft, moet je het niet hier vragen, maar aan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef haar tijdens het eten van brood, zelf een broodkorstje in haar handjes zodat ze tussendoor zelf ook nog wat meeknabbelt. Laat haar tussendoor af en toe wat water of appeldixap drinken voor het vocht en geef je haar ook een fruithapje? Verder gebeurt het inderdaad wel eens dat kinderen wat slechter eten maar ik zou toch zeker ook bij de huisarts even navraag doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij het niet vertrouwt, moet je zeker bellen!
Ga altijd van jouw eigen gevoel uit, jij bent de moeder en jij kent je kind het best van iedereen...
Heel veel sterkte!
een kind kan in de regel wel minder eten als ze maar wel voldoende drinkt
ik heb 4 kinderen groot gebracht en daarvan waren 3 slechte eters
me huisarts zei altijd n kind wat honger krijgt eet als ze maar goed drinken
dus....geen paniek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal zou ik ook zeggen geen paniek, maar met de familiegeschiedenis van darmziektes en de bloeding die ze beschrijft, zou ik er toch echt even een dokter bij halen. Hier kan meer aan de hand zijn dan alleen een lastige eter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met bloedprikken vind je niet alles. Als er ook maar iets is waar je je zorgen over maakt: terug naar de dokter! Zo'n kleintje kan het niet zélf zeggen als er iets mis is. Is die allergie trouwens vastgesteld door een regulier arts?
Kinderen van die leeftijd kunnen prima even zonder eten. Mijn zus heeft een kind gehad die het zelfs even een tijdje niet mocht. Tot een maand of elf a twaalf kan het zelfs zonder iets bij te geven. Je kan de periode tussen een half jaar en ongeveer 11 maanden zien als oefen periode. Mogelijk heeft je kindje last van het eten en is het daarom dat zij zelf aangeeft minder te willen. Houd dit in de gaten. Mocht er vaker bloed bij de ontlasting zitten dan zou ik gaan uitzoeken waar ze gevoelig voor is en dat met een arts of voedingsdeskundige uitzoeken. Huilt het kindje veel, speelt het goed, etc zijn allemaal aanwijzingen over hoe het kind zich voelt.
Maar als ik het zo lees eet ze toch wel wat en drinkt ze voldoende. Ze blijft zo iig aan de smaakjes wennen. En gaat het met een weekje of twee beter ga dan naar de huisarts.