Ja dit kan mijn vriendin heeft hier toevallig een paar maanden terug hier last van.

dit bleek bij haar te komen door een vrouwelijk hormoon waarvan zij 3x de normale hoeveelheid had ( na wat ik mij herinner )

ze was misselijk in de morgen ze moest vaak naar de wc. ze kreeg een vollere borsten ( joepie ) en nog maar van die dingen. 3 keer een test gedaan. 4e keer na bezoek bij de dokter die ons. dus vertelde eerst een test te doen en indien negatief we terug zouden gaan zodat ze bloed bij haar gingen prikken om te kijken hoe of wat!!

Hoe dan ook JA dus!!

Toegevoegd na 1 minuut:
tevens wilde ik er ook aan toevoegen dat me vriendin 2 maanden haar vrouwelijke periode heeft overgeslagen om het netjes te benoemen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.goeievraag.nl/vraag/hond-schijnzwanger-mens-verschijnselen.107291 Hier staat het al keurig als antwoord op een vorige vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een reactie, geen antwoord!
Ja, komt wel voor. Heb wel eens een documentaire gezien van een vrouw die obsessief bezig was met zwanger worden en het lukte niet, maar ze gedroeg zich wel zo. En haar lichaam reageerde daar ook op.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/17008-schijnzwangerschap.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie dat ik dezelfde link heb als de eerste reactie. tegelijk aan het posten..
Daarom nog een toevoeging.

Schijnzwangerschap
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Een schijnzwangerschap is een toestand waarin een vrouw of een vrouwelijk zoogdier de symptomen heeft die lijken op een zwangerschap, terwijl er geen vrucht in de baarmoeder aanwezig is. Bij vrouwen is er ook sprake van het gevoel zwanger te zijn. Bij dieren wordt ook gedrag waargenomen dat bij drachtig zijn hoort, zoals het voorbereiden van een nest.

Schijnzwangerschap bij mensen
Een vrouw die in de toestand van schijnzwangerschap verkeert, is in dat geval overtijd en ze heeft enkele van de vele zwangerschapssymptomen (onder andere misselijkheid, overgeven, moeheid, behoefte aan extra slaap, gewichtstoename, opgeblazen gevoel, meer zin in andere soorten eten, vaker plassen, pijnlijke, grotere of gevoelige borsten of tepels, verhoogde temperatuur, verhoogde hartslag, beter ruiken/meer dingen vinden stinken). De vrouw heeft een vermoeden dat ze zwanger is, maar een zwangerschapstest toont aan dat dat niet zo is.

Een van de oorzaken van schijnzwangerschappen is het té bewust bezig zijn met zwanger worden (maar dat geldt niet voor iedereen die schijnzwanger is). Na verloop van tijd, maar later dan normaal, komt meestal dan toch de menstruatie.

Als een zwangerschapstest geen zekerheid geeft (terwijl zo'n test toch een nauwkeurigheid van 99,9% heeft) doet de vrouw er verstandig aan om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+