Als n zwangere vrouw veel vocht vasthoud en tintelingen heefd is dat een teken dat het kind snel kom?

Mijn vriendin houd veel vecht vast en heefd tintelingen in handen en voeten is dat dan per definitie n teken dat de baby snel komt.
Dat is ons zo verteld,is dit n bakers praatje of klopt dit???
Wow helpt mij uit de brand

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

tintelingen en oedeem kunnen een teken zijn van zwangerschapsvergifteging
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heel veel vrouwen hebben last van teveel vocht vasthouden tijdens de zwangerschap. het komt echt heel veel voor! Doordat het vocht vaak op een armzenuw in de pols kan drukken, ontstaan prikkelende, tintelende of zelfs pijnlijke vingers. De armzenuw loopt namelijk door tot in de hand.

Tegen het vocht vasthouden is het goed om geen of heel weinig zout te gebruiken en toch goed te drinken om de afvalstoffen toch maar goed te laten afvloeien.
Het is echter wel belangrijk dat je de verloskundige dit laat weten, want het kan ook zijn dat de bloeddruk te hoog is. De verloskundige kan ook goed vertellen wat ze het best kan eten, dus een soort dieetje voorschrijven.
Maak je niet al te druk, de verloskundige zal dit heel vaak zijn tegengekomen en zal dit goed begeleiden.... vooralsnog is er geen reden tot bezorgdheid en het is ook geen voorbode dat het kindje snel zal komen.