zwanger is er nog hoop

ben nu 8 weken zwanger en heb met week 6 en bloeding gehad de echo zagen we een leeg vruchtzakje dus een week later weer een echo en het was gegroeid maar nog geen hart actie
dus heb morgen weer een echo om te koijken of er nu hart actie zou zijn
maar nu weer bloed verlies 2 dagen al mar geen kramp oid
is er nog hoop ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je geen antwoord geven, maar wens jou (en je partner) veel sterkte toe.

Antwoorden (8)

Er is altijd hoop, maar als er na 8 weken nog geen hartfunctie hoorbaar is, dan vrees ik het ergste.

Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een moeilijke situatie. Het zou kunnen zijn dat je iets minder ver bent dan je denkt en dan kan hartactie nog komen. Ik had bij ruim 7 weken geen hartactie en een week later wel. Wij wisten zeker hoever ik was omdat ik ivf had gehad.

Bloedverlies is vervelend en kan duiden op een anderende miskraam, maar niet in alle gevallen. Veel sterkte in elk geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is een heel piepklein kansje.
Ik vrees echter het ergste. In principe kun je met zeven weken het hartje prima horen.
Het vervelende van je lichaam is dat het niet direct doorheeft dat je zeg maar schijnzwanger bent en je je dus wel zwanger voelt.
Ik denk dat je alleen kunt afwachten tot morgen en dan zekerheid krijgt.
Ik wens je het allerbeste en help het je hopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt me niet positief in de oren :-(
Ik duim dat je snel duidelijkheid hebt, en mocht het foute boel zijn, dan wens ik jullie veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop voor je dat je morgen een hartslag ziet, en wat bloed verliezen gebeurt wel meer, maar als je nu weer bloed verliest, zie ik het niet goed in, als het niet goed is lost de natuur het zelf op ,, het klinkt misschien hard maar beter in dit stadium dan dat je maanden verder bent . je bent nog jong, en zoals bij meer vrouwen zal een eventuele volgende zwangerschap een betere start hebben zonder bloedverlies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga duimen voor je, en heeeeel hard HOPEN dat het goed komt XXX
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt in ieder geval niet goed.
Begrijpelijk dat je hier wat steun zoekt en een positief antwoord zoekt, maar hoe de antwoorden ook zijn, het is zoals het is.
Misschien een schrale, maar pijnlijke troost : Als er een miskraam zou komen is daar een reden voor. In dat geval is er iets aan de hand, waardoor het vruchtje niet levensvatbaar zou kunnen zijn.
Ik hoop heel erg dat het loos alarm is, maar eerlijk gezegd zie ik het somber in voor jullie deze keer.

Heel veel sterkte !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg weinig ; het klinkt als een 'windei'. Dat heb ik mijn eerste zwangerschap ook meegemaakt,(met 16 weken pas trouwens) en dat is een hele, hele grote teleurstelling. Je zult vermoedelijk ook nog een curretage moeten ondergaan, voor je na een week of wat opnieuw kunt proberen zwanger te worden. Heel spannend, en heel vervelend.

Waar ik me indertijd heel erg aan heb vastgehouden was de uitspraak van de gynaecoloog, die zei : "Gelukkig heb je bewezen dat je zwanger kunt wórden. Daarmee is 99% van de mogelijke problemen overwonnen.". Dat klinkt wellicht wat vreemd, maar hij is gespecialiseerd in vruchtbaarheidsproblemen, en komt regelmatig mensen tegen die zelfs die stap niet mogen meemaken.

Bij de ontwikkeling van een kind komt nu eenmaal ZO veel kijken, dat het bijna een wonder is als het af en toe wél lukt. En dikke kans dat het ook bij jou volgende keer gewoon gaat lukken. Maar voor nu zou ik me er niet te veel op vastpinnen ; het klinkt gewoon helemaal niet goed. Natuurlijk wonderen gebeuren elke dag, maar soms moet je gewoon niet té hard hopen op een wonder.