Ik slik de pil en heb 5 dagen antibiotica gehad. Daarna heb ik onveilig gevreeen. Ik ben in de stopweek wel ongesteld geworden. Kan ik zwanger zijn?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik slik al 3/4 jaar trouw elke dag de pil. Nu moest ik vorige week woensdag beginnen met een antibiotica kuurtje van 5 dagen. Ik heb 2 dagen erna 'even' onveilig gevreeen met mijn vriend, maar daarna hebben we gelijk een condoom omgedaan. Nu moest ik dinsdag ongesteld worden en dat ben ik ook gewoon geworden. Kan ik nu toch zwanger zijn of..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Ja, dat kan heel goed. Dezelfde situatie heeft ons ons 3e kind opgeleverd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe kan het.

Tijdens en een aantal dagen na de antibiotica (ligt er aan welke) is de pil minder betrouwbaar.

'Even' onveilig vrijen is dus ook onveilig. Van voorvocht kun je net zo goed zwanger worden.

Ik ben tijdens de eerste maanden van mijn zwangerschap gewoon ongesteld geworden (is niet echt ongesteld natuurlijk, maar het leek er verdacht veel op)

Als jij je zorgen maakt, kun je gewoon even een testje doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je las, slaat op vrouwen die *niet* de pil slikken. Al die informatie gaat voor jou niet op, want als je te maken hebt met een onbetrouwbare pil (bijvoorbeeld door antibiotica) valt er geen zinnig woord over te zeggen wanneer je een eisprong zou kunnen hebben.
sterredag
13 jaar geleden
de kans is wel kleiner en je bent wel ongesteld, echter zijn er ook mensen die 8 maanden lang nog een beetje ongesteld zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suzy heeft gelijk.
Doe maar een testje, dan weet je het.
Antibiotica maakt de pil onveilig, heeft de huisarts dat niet verteld? Het moet ook in de bijsluiter staan. Neem voor de zekerheid contact op met je huisarts. Dan kan een zwangerschap nog voorkomen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus, je bent ongesteld geworden op je normale dag? Dan zou ik durven zeggen, 100% zeker, niet zwanger? Antibiotica, 'even' onveilig enz, allemaal dingen waardoor je wél zwanger kunt raken. Maar als je ongesteld bent, ben je niet zwanger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zo werkt het dus *niet*. In ieder geval niet 100%. En al helemáál niet als er sprake is van een onbetrouwbare pil. Ze is niet ongesteld geworden op de normale dag, ze heeft een onttrekkingsbloeding gehad in de stopweek van de pil, nadat ze tijdens een periode dat de pil onbetrouwbaar was door antibioticagebruik onveilige seks heeft gehad. Dit is zo'n situatie waarin je alles wat je op school hebt geleerd over de vrouwelijke cyclus mag vergeten, omdat het gewoon niet van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als de pil niet had gewerkt, dan had die bloeding toch 5 dagen eerder moeten komen? Want dan zou het zijn alsof ze 5 dagen eerder met de pil gestopt was.
Haal morgen even zo'n test, of ga met je plasje naar de dokter. Dat is het meest veilige.