ik ben een jongen van 19 jaar en mijn vriendin is er 16 zij is zwanger we hebben er allebei voor gekozen maar haar vader wilt niet dat ze met mij is?

nu willen we met elkaar trouwen,kan dit en wat moet ik doen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is logisch Ivar91.
Maar moet zij dan alleen door het leven met een kind van hun tweeën?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, blijf 2 jaar bij elkaar, en kijk dan of je (nog steeds) met elkaar wilt trouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk vraag ik me af wat er eerst was: de wens om te trouwen of de vader die het samenzijn verbiedt. Ik vermoed het eerste, dat het trouwen de manier is van die twee om onder dat verbod uit te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwen staat niet volledig gelijk aan een geregistreerd partnerschap. Voor de meeste dingen wel, maar sommige Nederlandse Pensioenfondsen accepteren een geregistreerd partnerschap niet eens. In het buitenland wordt het nog minder geaccepteerd dan NL. In ziekenhuizen kan het zijn dat je niet eens als familie, maar als een algemene vriend(in) wordt beschouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap die vader van het meisje, maar wat moet die jongen met de informatie dat die vader? De jongen word wel de vader van een kind, ongeacht die vader van het meisje het leuk vind ja of nee. Trouwen zou ik nog even mee wachten, je kan je geld beter besteden aan jullie kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OMG
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat dit een hoax is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan, maar hoeft niet. Dit soort situaties komen ook echt voor, daarom geef ik hem het voordeel van de twijfel.

Antwoorden (13)

Toestemming vragen aan de koningin, wat overigens een formaliteit is. Informatie kan je opvragen bij het gemeentehuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemeente is toch van het koningshuis en in feite vraag je indirect toestemming aan de koningin als je gaat trouwen.
Wat mij betreft wel een + waard
moet je toch zelf weten en als je lastig wordt gevallen door die vader ga je in emigregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik me niet vergis moet je vanaf 16 jaar toestemming hebben van je ouders/voogt. Hierdoor wordt je voor de wet tevens als volwassene gezien.

Ik zou het persoonlijk wel anders doen. Niet trouwen, maar proberen jezelf te bewijzen voor de vader van je vriendin en proberen geaccepteerd te worden. Trouwen doe je in mijn ogen niet alleen voor een kind, maar door liefde en als bekroning op je relatie.

Toegevoegd na 14 minuten:
p.s. als vastgesteld wordt dat je vriendin 15 was op het moment dat jij 18 jaar of ouder was, dan kan haar vader nog voor problemen zorgen. Penetratie is dan zelfs verboden en dan kan je worden aangeklaagd voor "verkrachting" of "aanranding van de eerbaarheid".
Ik heb even geen officiële bron hiervan gevonden. Dit is dan vooral informatief bedoeld om de band met haar vader te versterken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet nog even het trouwen, de eerste stap nu is het erkennen van de ongeboren vrucht. Daarmee zorgen jullie ervoor dat ook de staat jou ziet als de vader.

Je kunt dit regelen op het gemeentehuis, het beste samen. Als jullie niet samen gaan, heb je schriftelijke toestemming van je vriendin nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan niet echt antwoord geven, maar houd er rekening mee dat je een moeilijke periode tegemoet gaat. Bij MTV's 16 en Pregnant gaat het er af en toe heftig aan toe. Ik zeg niet dat dit misschien ook voor jullie geld, maar je zult de komende jaren hard je best moeten doen. Een kind kost ontzettend veel, en jouw vriendin is pas 16 .. die heeft eigenlijk nog een hele jeugd tegemoet.

Ik weet dat dit geen antwoord is mensen, maar gewoon een waarschuwing. (een bekende van onze familie heeft hetzelfde meegemaakt)

Succes en veel geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier wat informatie over trouwen:

Wie wil trouwen, moet minimaal 18 jaar zijn. Minderjarigen van 16 of 17 jaar kunnen trouwen wanneer de vrouw zwanger is of al bevallen is. De vrouw moet bij een zwangerschap een verklaring van een arts overleggen dat zij zwanger is. Verder zijn om gewichtige redenen uitzonderingen mogelijk, dit heet huwelijksdispensatie en hierover beslist de minister van Veiligheid en Justitie. Een minderjarige die wil trouwen, heeft bovendien altijd toestemming nodig van diens ouders of voogd. Als die geen toestemming geven, kan de minderjarige de rechtbank om vervangende toestemming vragen.

Maar als ik jou was, zou ik nog even wachten met trouwen en eerst alles op orde stellen. Gaan jullie bij elkaar wonen? Waar gaat het kind anders heen? Hoe moet je vriendin haar school afmaken? Wie gaat er voor het geld zorgen?

Ik snap dat de vader van je vriendin erg geschrokken is. Misschien reageert hij dat op jou af. Het is erg zwaar om op zo'n jonge leeftijd een kind te krijgen, ook voor jullie ouders.

Het wordt sowieso niet makkelijk, ik denk zelf dat het het beste is als jullie gaan samenwonen, dan kan er ook niet te veel gezeur en bemoei enzo met ouders ontstaan. Neem dan wel een 'cursus' opvoeden en verzorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Art. 31 lid 2 van boek 1 van het Burgerlijk Wetboek:

Artikel 31

1.Om een huwelijk te mogen aangaan moeten een man en een vrouw de leeftijd van achttien jaren hebben bereikt.
2.Het in het vorige lid vermelde huwelijksbeletsel bestaat niet wanneer zij die met elkander een huwelijk willen aangaan de leeftijd van zestien jaren hebben bereikt en de vrouw een verklaring van een arts overlegt dat zij zwanger is, dan wel haar kind reeds ter wereld heeft gebracht.
3.Onze Minister van Justitie kan om gewichtige redenen ontheffing verlenen van het in het eerste lid genoemde vereiste.

Dus jawel, dat kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Je kunt trouwen als jullie beiden 18 jaar of ouder zijn. Bent je (jij en/of je partner) 16 of 17 jaar oud, dan kun je alleen trouwen als de vrouw een kind heeft of een verklaring van een arts kan overleggen waaruit blijkt dat zij zwanger is. Je hebt op 16- of 17-jarige leeftijd ook toestemming nodig van je ouders of je voogd." Tot zover de wet. Aangezien de vader je liever ziet gaan dan komen kan het wel eens lastig worden met het verkrijgen van die toestemming. Je vriendin is nog minderjarig en valt daarom onder het gezag van haar ouders.

Het staat je te prijzen dat je je verantwoordelijkheid neemt. Dat maken we hier ook wel eens anders mee.... Maar hoe geef je dat nu in de praktijk handen en voeten? Haar familie is, blijkbaar, niet echt blij met jou. Feit is echter wel dat zij jouw kind draagt en dat kind het recht heeft om zijn of haar vader te leren kennen. Dat kunnen en mogen haar ouders niet tegenhouden. Wellicht is het in deze situatie het verstandigst als een buitenstaander samen met jullie naar een voor iedereen bevredigende oplossing zoekt. Wellicht kun je eens advies vragen aan een maatschappelijk werker of bij je huisarts te rade gaan. Die kan je eventueel doorverwijzen.

Bovendien kun jij het kind, mits je toestemming krijgt van je vriendin, het kind wel erkennen. Het erkennen van een kind moet je in de regel bij de burgerlijke stand doen in de gemeente waarin je woonachtig bent. Het kind kan op verschillende momenten erkend worden. Zo kun je het kind al tijdens de zwangerschap erkennen. Er wordt dan een aparte akte opgesteld waarin je erkend wordt als officiële vader.

Je wordt de wettelijke vader van het kind
Je wordt verantwoordelijk voor de opvoeding van het kind
Je bent onderhoudsplichtig totdat het kind de leeftijd van 21 jaar bereikt
Je hebt recht op omgang, informatie en consultatie bij beëindiging van de relatie tussen de vader en de moeder
Het kind wordt je wettelijke erfgenaam
Het kind krijgt de achternaam van de moeder of vader
Het kind krijgt de nationaliteit van de ouders

Sterkte en vooral veel geluk samen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kunt je vragen en problemen ook voorleggen aan de hulplijn van Siriz: 0900 - 202 10 88
Deze organisatie begeleidt jonge moeders (en de vaders) die onbedoeld zwanger zijn geraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan jij 'willen dat hij niet je schoonvader is' dan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je word vader.
gefeliciteerd !
Alleen je kiest voor haar en niet voor haar vader !
Haar vader moet begrijpen dat jullie samen een kindje krijgen het is een hele zorg !
Je moet gewoon een keertje met die vader praten over waarom hij niet wil dat jullie samen zijn !
De vader kiest toch niet met wie zijn dochter trouwd of een kindje krijgt.
Jullie hebben eenmaal onveilig sex gehad en dat heeft gevolgen als hij niet wilden dat jullie sex hadden (relatie)
dan moest hij maar zorgen dat zijn dochter conceptie gebruikte !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu zal ik wel niet helemaal begrijpen hoor maar ik zie toch ect nergens dat je wilt TROUWEN! Dus alle adviezen hoe je dat aan moet pakken had je dus zelf wel kunnen opzoeken en bedenken.

Volgens mij vraag je hoe je het aan moet pakken zodat toekomstige Opa jou als vader en vriend accepteert.
Dat zal niet makkelijk worden, zoals de meeste vaders bedacht hebben is geen enkele man goed genoeg voor hun prinsesje.
Er ligt hier dus voor jou, je vriendin en met een beetje geluk de moeder van je vriendin een schone taak te wachten om te bewijzen dat jij goed genoeg bent. De raad die ik je ga geven is misschien een beetje gemeen maar vraag haar vader om raad. Volg het ook een beetje op.

Vraag hem bijvoorbeeld waar je haar nu eens ongelooflijk blij mee zou kunnen maken. Koop vast eens een knuffeltje voor baby. Laat je niet uit het veld slaan als hij niet meteen staat te springen van geluk dat je met hem overlegt. Persoonlijk zou ik als moeder toch wel om de tafel gaan zitten en eens vragen hoe jullie deze situatie aan willen pakken, is er ruimte zodat je vriendin gewoon naar school kan blijven gaan? Een vervolg opleiding kan gaan doen? Verdien jij genoeg om jullie als gezin te onderhouden?
Ik weet het is allemaal praktisch maar waarschijnlijk wel het punt waar haar vader mee zit.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste gefeliciteerd met de zwangerschap! En trouwen weet je het wel zeker? Het is een flinke stap hoor! Als ik jullie was zou ik eerst even van de zwangerschap en de kleine gaan genieten en als dat alles goed gaat kun je het altijd nog overwegen toch? En zoals al vermeld is de ouders/voogd moeten toestemming geven ( en die krijg je dan hoogstwaarschijnlijk niet van haar vader). En ja vervelende schoonouders kan gebeuren.. ik zou me er niet te veel van aantrekken (hoe moeilijk dat ook is) of ga een keer samen met je vriendin met hem praten. Het is een lastige situatie veel sterkte ermee en succes met de kleine en je toekomstige vrouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit ervaring:

Ga niet trouwen, een huwelijk heeft op deze manier geen basis. Zorg goed voor je vriendin en de kleine. De relatie houdt geen stand en dan is het belangrijk dat je op een goede manier met elkaar om kan gaan en dat een co-ouderschap een mogelijkheid is/blijft.

greetzz,