Nog steeds geen menstruatie Wat moet ik doen?

8 dagen over tijd alle teaën negatief wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Heb je last van stress of ondergewicht? Dat stelt menstruatie uit.
Hoeveel jaar ben je in totaal al ongesteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je steeds zorgen loopt
Te maken waarom je nog steeds niet ongesteld bent, kan dat ook een reden zijn. Probeer er niet aan te denken. Dan komt het vanzelf wel goed.

Het beste antwoord

Je hebt je leeftijd er niet bij vermeld, maar zeker de eerste 2-3 jaar van je menstruatie, kan die nog ontzettend onregelmatig zijn en rustig zelfs een keer overslaan. Maar ook daarna is dat niet uitgesloten, zeker als er spanningen zijn en je over- of ondergewicht hebt. Allemaal factoren die veel invloed hebben op je hormoonhuishouding.

Als alle testen negatief zijn, zou je eventueel over een week of twee nog een keer kunnen testen, maar vermoedelijk is er dan niks aan de hand. 8 dagen is niet te vroeg om te testen.

Door spanning en ongerustheid echter is het wel mogelijk dat je je cyclus nog wat langer onderdrukt, en het mede daardoor nog wel even kan duren voor je menstruatie terugkomt.

Het beste wat je nu kunt doen is naar de huisarts / gynaecoloog en de pil vragen. Als je daarbij condooms gebruikt, is de kans dat je zwanger wordt echt minimaal, en hoef je een volgende keer niet meer zo in de rats te zitten. Bovendien wordt je (nep)menstruatiecyclus er regelmatiger van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 25 en heb de menstruatie vanaf me 12 we willen graag kinderen maar die testen blijven negatief maar de menstruatie blijft uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan lijkt het me een extra reden om toch nog eens de huisarts te gaan ; dan is er zeker iets aan de hand met je vruchtbaarheid. Hoewel dat pas zin heeft normaliter als je een jaar lang hebt geprobeerd zwanger te worden, maar het feit dat je menstruatie wel uitblijft, is natuurlijk niet goed : dan heb je dus vermoedelijk ook geen eisprong. Soms is de reden snel gevonden (over- of ondergewicht, een verstopte eileider), maar in een groot deel van de gevallen wordt er helemaal nooit een reden gevonden. Toch is het zeker de moeite waard een keer een afspraak te maken met de gynaecoloog. Wellicht dat een hormoonbehandeling al kan helpen. (Uit je vraag maak ik trouwens totaal niet op dat je zwanger wilt worden, maar juist dat je dat NIET wilt, zoals er hier tientallen per wek gesteld worden. Wellicht voor meer antwoorden dat even aangeven in je toelichting. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja wil heel graag maar Dat doen de zenuwen ook een beetje wist niet zo goed hoe ik het beschrijven moest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je hiervoor de pil hebt geslikt kan het soms wel even duren voordat je cyclus (en dus ook je menstruatie) weer op gang komt.
de meeste huisartsen wachten sowieso 3 maanden om af te wachten of je cyclus spontaan op gang gaat komen.
ben je toch ongerust, gewoon even een afspraak maken natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zwanger wenst te raken en je probeert al minstens 7 maanden zwanger te raken (dit wil zeggen dat je al zeven cycli op rij voldoende vaak op het juiste moment hebt gevreeën) dan kan je bijkomende tests laten doen om oorzaken van verminderde vruchtbaarheid uit te sluiten.

Andere antwoorden (4)

ligt er aan of je je menstruatie al langer dan 3 jaar hebt. Is dat niet zo, dan is het meestal wel zo dat je het een paar dagen/weken later hebt.
Ik heb zelf 2 weken geen menstruatie gehad, en toen ik had had ik het maar 2 dagen. Dus no worries.
Heb je het al langer dan 3 jaar, dan moet je nagaan of je dit vaker hebt. Is dit niet zo zou ik toch even langs je huisarts gaan.
Ik hoop dat je hiermee genoeg informatie hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals de andere al zeggen kan het de eerste 2-3 jaar wat schommelen. Maar mocht je tot nu toe altijd redelijk op tijd zijn geweest dan vind ik 8 dagen idd wel veel! Als ik jou was zou ik morgen even naar de huisarts gaan en er met de huisarts over praten. Deze kan als je erom vraagt bloed prikken. Uit bloed kunnen ze ook een zwangerschap halen of niet. Ik ken er meer die pas later een positieve test hadden. Zo weet je iig of het een zwangerschap is of niet. Mocht het geen zwangerschap zijn zou de arts je vast en zeker verder helpen! Zo ben jij iig ook van je zorgen af!

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms komt de productie van het HCG hormoon door het vruchtje wat traag op gang. Zo'n thuis test meet dit gehalte en geeft dan positief of negatief aan.

Ga naar je huisarts om, met een bloedtest, een einde aan je twijfel te maken. (tijdens een zwangerschap moet je verschillende keren een bloedje afstaan, dus wen er maar beter aan)

Ik hoop op een "gefeliciteerd!" voor je (hoewel, dit is pas bij 3 maanden aan de orde)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoppen met stressen! Als je te veel stress hebt, veroorzaakt door het absoluut niet willen krijgen van je menstruatie, kan je menstruatie helemaal chaotisch worden.
Probeer gewoon ff te kalmeren...