Ik wil de pil slikken, moet ik eerst naar een dokter?

Ik ben 19 jaar en heb nog nooit de pil geslikt, ik heb nu een vaste relatie en het lijkt me toch verstandig. Maar ik heb eigenlijk geen idee of ik eerst naar een dokter moet of ik gewoon naar de apotheek kan...

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is alleen op doktersrecept te krijgen dus eerst een bezoekje aan de huisarts ja. Succes

Vooraleer je een allereerste keer de pil voorgeschreven krijgt, hoor je inderdaad eerst door een arts gezien te worden. Sommige vrouwen hebben immers een verhoogd risico op neveneffecten bij de pil en dat moet uitgesloten worden. Verder kan je ook via een gynaecoloog naar de pil vragen. Dit lijkt mij in jouw geval de beste optie. Zij / hij zal nagaan op welke manier je het best opgevolgd wordt. Op je 19 met een vriend en aan de pil betekent ook seksueel aktief en dan zijn enkele routine-onderzoeken wel aangeraden. Bovendien zal je gynaecoloog (of huisarts) je alle nodig info kunnen geven over pilgebruik. Wel nog es naar vragen als ze niet spontaan uitleg geven. Bij volgende voorschriften hoef je geen consult meer. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100