Mijn (ex-)vriendin is mogelijk zwanger van me, maar wil het me niet zeggen. Hoe kan ik haar overtuigen dat toch te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou haar in ieder geval proberen duidelijk te maken dat je er voor haal zult zijn (als dit zo is) en haar zo goed mogelijk zal proberen te helpen (met het kindje) als ze zwanger is en besluit het te houden. Je kunt haar niet dwingen er over te praten, maar als zij het gevoel heeft dat ze je kan vertrouwen en dan je haar hulp kunt bieden in deze toch wel lastige situatie is het voor haar misschien makkelijker een dergelijk persoonlijke kwestie met je te bespreken.

Natuurlijk moet je dit alleen zeggen als je het meent, als je denkt de vader te zijn en je wilt het eigenlijk helemaal niet, dan moet je dat ook eerlijk zeggen. Uiteindelijk is het in het belang van de (ongeboren) baby, dat jullie beiden eerlijk zijn over jullie gevoelens, verwachtingen en doelen m.b.t. het kindje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Lees net de reacties op het eerste antwoord. Het lijkt er inderdaad op of je niet al te veel contact met je ex hebt. 5,5 maand zwanger zou op zich al wel zichtbaar (kunnen) zijn, en het is te laat voor een eventuele abortus. Als ze echt zwanger is, zal dit kind er dus hoe dan ook komen. Wanneer jij de vader bent, heb je in zekere zin een bepaalde verplichting of in ieder geval een gewenste vaderrol in dit plaatje. Als jij deze rol niet wenst te vervullen, moet je haar dat zo snel mogelijk laten weten en haar niet in de valse waan laten haar te willen helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ze zal haar reden hebben om het je niet te zeggen. wie weet welke mogelijkheden er nog meer zijn voor deze zwangerschap. miss weet ze niet zeker of ze het kindje wil houden.

het enige wat je kan laten weten is dat je er over wil praten als ze hier behoefte aan heeft. het is namelijk geen kwestie van #overtuigen# maar een persoonlijke keuze van haar. vergeet niet dat jij #mogelijk# de vader kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht hij de vader zijn, dan heeft hij te zeggen dan alleen Ik wil praten als jij er behoefte aan hebt. Misschien wil Lake wel meebeslissen of het kind wordt weggehaald etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daarom zal de ex niets willen zeggen.
welke rol laat je een vader spelen in het verhaal en alles beslissingen en wat zijn de voors en de tegens hiervan voor nu en in de toekomst. snap wel dat ze het eerst voor zichzelf duidelijk wil hebben. in #principe# ben je je ex geen verantwoording schuldig natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je gaat je druk lopen maken om dingen die niet eens zeker zijn maar vind wel dat je ex 'egoïstisch' is?
als jij al niet weet OF ze wel 5,5 maand zwanger is, hoe kan je dan weten dat je waarschijnlijk de vader bent ALS ze al zwanger is? waarschijnlijk heb je dus niet veel contact met je ex,(anders wist je wel veel meer) en waarschijnlijk wil ze dat ook zo houden.(anders wist je wel veel meer dus) voor jou dus geen reden om conclusies te trekken vanuit het luchtledige, en wat betreft relaties die over zijn..... wat geweest is dat is ook echt geweest. over, uit, klaar. ieders zijn eigen weg. nogmaals, je hebt niets meer met haar, dus ze kan haar eigen beslissingen maken, wat deze ook zullen zijn. ik snap je (tot nu toe fantoom) vadergevoelens, maar welke keuze ook, en waarover het mag gaan.... dat jij een relatie hebt gehad met je ex geeft jou nog geen credits ergens toe. misschien zie je wel beren op de weg en is er niets aan de hand, of is ze zwanger en heeft in tussentijd meer vriendjes gehad. ALS ze zwanger is, ALS ze het kind wil houden, ALS ze wil besluiten jou hierin te betrekken, en ALS ze wil dat jij een rol gaat spelen hierin.... dan kan je altijd nog OVERLEGGEN om het kind te erkennen als jij zo graag je verantwoording wil dragen.
maar het zijn wel heel erg veel ÄLS-jes, vind je zelf ook niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi
Elsje, Alsje, Motje, Moetje