Mijn (ex-)vriendin is mogelijk zwanger van me, maar wil het me niet zeggen. Hoe kan ik haar overtuigen dat toch te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou haar in ieder geval proberen duidelijk te maken dat je er voor haal zult zijn (als dit zo is) en haar zo goed mogelijk zal proberen te helpen (met het kindje) als ze zwanger is en besluit het te houden. Je kunt haar niet dwingen er over te praten, maar als zij het gevoel heeft dat ze je kan vertrouwen en dan je haar hulp kunt bieden in deze toch wel lastige situatie is het voor haar misschien makkelijker een dergelijk persoonlijke kwestie met je te bespreken. Natuurlijk moet je dit alleen zeggen als je het meent, als je denkt de vader te zijn en je wilt het eigenlijk helemaal niet, dan moet je dat ook eerlijk zeggen. Uiteindelijk is het in het belang van de (ongeboren) baby, dat jullie beiden eerlijk zijn over jullie gevoelens, verwachtingen en doelen m.b.t. het kindje. Toegevoegd na 2 minuten: Lees net de reacties op het eerste antwoord. Het lijkt er inderdaad op of je niet al te veel contact met je ex hebt. 5,5 maand zwanger zou op zich al wel zichtbaar (kunnen) zijn, en het is te laat voor een eventuele abortus. Als ze echt zwanger is, zal dit kind er dus hoe dan ook komen. Wanneer jij de vader bent, heb je in zekere zin een bepaalde verplichting of in ieder geval een gewenste vaderrol in dit plaatje. Als jij deze rol niet wenst te vervullen, moet je haar dat zo snel mogelijk laten weten en haar niet in de valse waan laten haar te willen helpen.

ze zal haar reden hebben om het je niet te zeggen. wie weet welke mogelijkheden er nog meer zijn voor deze zwangerschap. miss weet ze niet zeker of ze het kindje wil houden. het enige wat je kan laten weten is dat je er over wil praten als ze hier behoefte aan heeft. het is namelijk geen kwestie van #overtuigen# maar een persoonlijke keuze van haar. vergeet niet dat jij #mogelijk# de vader kan zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100