Wanneer moet een zware zwangere vrouw onder controle bij het ziekenhuis?

Ik hoorde dat zware vrouw die zwanger is, steeds op controle moet in het ziekenhuis, maar wanneer geldt dat? Wat zijn hiervoor de eisen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is helemaal niet altijd het geval.

Allereerst...wat is zwaar? Als je echt boven de 90 of 100 kilo bent dan denk ik wel dat je extra controle zult krijgen (periodiek in het ziekenhuis). Maar meestal (zolang alles goed is met de baby) een gewone zwangerschap doormaken met misschien 1 of 2 checkups ion het ziekenhuis ter controle.

Maar dit alles is afhankelijk van je gewicht, de gezondheid van je baby, de plaats waar je woont (want iedere gynaecoloog hanteert andere regels) en dit heeft ook te maken met jou bloeddruk. Het kan zijn dat je door je gewicht een hogere bloeddruk hebt. Als dat het geval is dan zul je zeker vaker onder controle moeten (maar ik verwacht dat dit niet perse in het ziekenhuis hoeft).

Ben je nu zwanger en maak je jezelf zorgen hierover?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik hoorde het en was gewoon benieuwd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Gelukkig maar! Mocht ik je ergens anders mee kunnen helpen dan hoor ik het graag! Fijne zaterdag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, jij ook een fijne dag!

Andere antwoorden (1)

Mijn vriendin was ook zwaar voor haar lengte en leeftijd. Zij heeft een extra check per maand gekregen om de baby in de gaten te houden en natuurlijk haar ook. Bespreek het met je gynacologe of jij daarvoor in aanmerking komt. Bij twijfel altijd vragen! Ook zwangere vrouwen die een medische achtergrond hebben lopen via het ziekenhuis. Better safe then sorry!