Hoe werkt de NUB theorie?

Ik lees vaak op forum's voor zwangeren over de NUB theorie. Ik weet dat het een theorie is om het geslacht van je kindje vast te stellen, maar hoe gaat dat precies?
Ik heb wat engelstalige sites gevonden, maar mijn engels is niet goed genoeg. Weet iemand het duidelijk uit te leggen?
Hoe gaat dat, de NUB theorie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Kimath
13 jaar geleden
waar staat de afkorting NUB voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee... het woord komt heel veel voor op fora voor zwangere vrouwen, ze zetten dan een echo neer met de vraag of iemand a.d.h. van de NUB theorie kan zien wat het wordt. Maar heb na even zoeken nog steeds geen betekenis gevonden van de afkorting.

Het beste antwoord

Een korte samenvatting: NUB betekent "bobbel" in het Engels en staat voor het geslachtsdeel in aanleg van de baby. Op de 12-weken echo van de baby is, als de baby plat op z'n ruggetje van de zijkant wordt bekeken, een soort uitsteekseltje tussen zijn/haar benen te zien. De theorie is dat als dat uitsteekseltje een hoek van meer dan 30 graden heeft t.o.v. de ruggegraat (naar boven gericht dus) het een jongetje is, minder dan 30 graden (meer horizontaal dus) het een meisje is. Bij 11 weken is dit moeilijk te zien, bij 13 weken schijnt de betrouwbaarheid al 95% te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks!