is bitterzout schadelijk als je zwanger wilt worden of misschien net bent?

Toegevoegd na 6 dagen:
Natuurlijk, gebruik je dat alleen als je echt slecht, naar de toilet kan. Maar meer de vraag of het schade aan zou kunnen richten. Ik ben nog niet ey zwanger, maar proberen wel zwanger te worden, en zeker in het begin weet je niet of je zwanger bent, vandaar. Want wij zijn al bijna een jaar bezig. En tja anders moet je qua eten en andere dingen gewoon al die tijd al niets meer pakken of innemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gebruik van bitterzout wordt meestal gedaan om het lichaam te reinigen (zoals in het eerder genoemde zuur-base dieet) en dat is niet verstandig als je zwanger bent. Verder blijft bitterzout in het maag-darm stelsel en zal het de baby niet bereiken via je bloed. Dus het gebruik van bitterzout op zich kan geen kwaad maar waarom wil je het gebruiken? Dieten tijdens de zwangerschap is standaard niet goed, je hebt juist voldoende voedingsstoffen (geen extra Kcal!) nodig om tekorten te voorkomen.

Antwoorden (1)

Hier staat aangegeven dat je niet tijdens en tot 6 maanden na je zwangerschap mag gebruiken.
https://www.vanderpigge.nl/folderrek/het-zuurbasedieet-als-reinigingskuur