Op 2 augustus is mijn vrouw uitgerekend. Hoe zit het met verlof?

Ze is aangesloten bij de CAO van jeugdzorg. Krijg je de vakantiedagen later bij het verlof aangevuld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Als het goed is krijg je 16 weken zwangerschapsverlof.
Vakantiedagen staat daar buiten of ze moet zelf willen dat dit aansluitend aan haar verlof opgenomen wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vrouw heeft recht op 16 dagen totaal. 4 of 6 weken daarvoor en dan 12 of 10 dagen daarna. Ze kan aansluitend ouderschapsverlof opnemen ( max 3 maanden per jaar) of gewoon verlof. Dit moet je wel afstemmen met je werkgever. Wordt je kindje later geboren dan duurt het zwangerschapsverlof dus langer. Jij als vader hebt recht op 2 dagen vrij.

Heel veel succes met jullie zwangerschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het maakt niet uit bij welke cao je zit het is gewoon wettelijk zo geregeld dat je recht hebt op 16 weken verlof 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum en 10 of 12 weken na de bevalling. En als je daarna nog vakantie dagen wilt opnemen moet je dat gewoon met je baas regelen.
zwangerschapsverlof is tenminste 16 weken.
je hebt de keus om zes, of vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum te stoppen.
is je vrouw al in de ziektewet voor die tijd, gaat het verlof altijd zes weken van tevoren in.
na de bevalling krijg je altijd nog tien weken, dus als ze overtijd gaat, kan het verlof langer dan 16 weken zijn.
vakantiedagen kunnen er aan vastgeplakt worden, maar dat gaat in overleg met de werkgever.( die is dit niet verplicht om meteen voor of na het verlof te geven)
ouderschapsverlof is meestal onbetaald en hoeveel je hiervan mag opnemen is afhankelijk van je contracturen (hoe meer uren je werkt, hoe meer uren ouderschapsverlof).
dit kan aaneengesloten worden opgenomen, maar ook verspreidt over een langere periode (bijv. een jaar lang elke week een halve dag).
de werkgever is verplicht om ouderschapsverlof te geven, maar hoe het wordt ingevuld, gaat wel in overleg.