Mocht een huwelijk worden vernietigd voor een na een affaire?

Toegevoegd na 1 uur:
Het vraag moet zijn.
Mocht een huwelijk worden vernietigd na een affaire?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je dit? Kun je iets specifieker zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baby, graag een reactie....
capthavoc
14 jaar geleden
je woordkeuze voor "vernietigd" is wel erg sterk voel je het zo ? of bedoel je het meer neutrale nietig verklaart ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''het'' vraag? ;-0

Het beste antwoord

Nee, dit is een verdieping van de relatie, het huwelijk...
Maar als de ander wegging omdat die de relatie, het huwelijk niet meer wilde, dan moet je er mee stoppen, meteen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Voor en na een affaire? bedoel je dat?

Maakt trouwens niet uit.. een huwelijk is een vrije keuze tussen 2 mensen.. en die keuze om dat weer te 'vernietigen'is ook vrij..

Toegevoegd na 4 minuten:
En ook niet alle mensen gaan scheiden na een affaire...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het niet beter geweest zijn om af te wachten of hij zijn vraag nog ging verduidelijken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat babyfaced daar veel moeite mee heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu je het zegt, misschien heb je daar wel gelijk in. Vervelend, want door gewoon aan te nemen dat er een bepaald iets met een vraag bedoeld wordt komen we ook niet verder vrees ik. Dit is geen persoonlijke kritiek overigens hoor, maar een algemeen verschijnsel dat we dan gaan krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik interpreteer de vraag als : mag een huwelijk worden vernietigd vanwege (voor) danwel na een affaire ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen, ja ik ook, mijn punt is eerder dat als we het niet zeker weten en mensen (Babyfaced) in dit geval geen verdere toelichting geven dan wordt het beantwoorden van dergelijke vragen een 'excercise in futility' (sorry er wil me even geen goede Nederlandse uitdrukking te binnen schieten), als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, begrijp ik wel. Maar ik begrijp ook gewoon de vraag. En vermoed dat die deze keer niet van Internet komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de vraag komt denk ik niet van internet, maar hoe kun je weten dat je de vraag begrijpt in dit soort situaties?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben inmiddels redelijk bekend met zijn taalgebruik, dus haal ik het er in de regel ook wel aardig uit.
Ja, dat het een echtscheiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In heel veel gevallen nog steeds wel. Er zijn relaties die zo hecht zijn (of zo modern) dat ze een incidenteel of regelmatig slippertje (van BEIDE partners!) kunnen verwerken.
Soms is een affaire het gevolg van iets dat niet goed zit in de relatie, en is daar na de gebeurtenis over te praten en hoeft de affaire niet het einde van de relatie te betekenen - al loopt het vertrouwen in de regel wel een deukje op.

Maar affaires die willens en wetens zijn aangegaan, zonder enig respect voor de partner en vaak door de dominante partner in een niet-gelijkwaardige relatie, zijn vaak OF het begin van het einde, OF het begin van een huwelijk vol list en bedrog waar de 'zwakkere' partner de affaires maar 'heeft te pikken' en doodongelukkig wordt.

In de praktijk betekent een affaire dus toch meestal het einde van een huwelijk, of van het huwelijk zoals het tot dan toe geweest is. Onafhankelijk van welke partner de affaire waarom aan is gegaan.

Als je een leuk huwelijk hebt dat het waard is om voor te knokken, is dat dus een goede reden om je broek aan te houden als je iets lekkers ziet lopen. Of een plotselinge verliefdheid te ontlopen tot die wegebt. Je mag best buiten de deur honger krijgen, als je maar thuis komt eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Marleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind zelfs dat je ook thuis honger krijgt.... maar dat is persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah, dat heb je niet altijd in de hand, je kunt best eens buiten de deur iets lekkers zien. Maar daar hoef je natuurlijk iks mee te DOEN. Beschaving is ook impulsen onderdrukken.
Ik ben ervan overtuigt dat je moet proberen te vechten voor je relatie/huwelijk.

Mocht er sprake zijn van een affaire, denk ik dat er iets in de relatie niet goed zit.
Maar goed daar zijn de meningen over verdeeld, maar in mijn optiek, beland je niet in een affaire als alles goed zit zeg maar.

Het moeilijke hiervan is, wat diegene die een affaire aangaat hiermee doet.
Verteld hij/zij dit tegen de partner.

En zoja hoe reageer de partner hierop.
Het is een moeilijke situatie.

Maar ik vind dat ieder persoon voor zichzelf mag weten of hij/zij het huwelijk beeindigt i.v.m een affaire.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even vanuit religieus oogpunt.
Ik weet dat je gelovig bent, maar ik weet niet hoe het in de koran staat. In de bijbel is "vreemdgaan" de enige reden om te mogen scheiden.

Verder vanuit niet religieus oogpunt, moet ieder mens de eigen beslissing nemen of een affaire een reden is zijn/of haar huwelijk te beeindigen. Kun je er mee leven, kun je vergeven, wat heeft het stuk gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vernietigen van een huwelijk na een affaire zal sterk afhankelijk zijn van:
Hoe je in het huwelijk staat t.o.v. elkaar.?
Hoe de affaire is ontdekt, of opgebiecht.?
Welke schade er is aangericht.?
Of er nog vertrouwen is.?
Of je zelf mede verantwoordelijk bent in deze ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: het vernietigen van een huwelijk is iets anders dan een echtscheiding. Als een huwelijk wordt vernietigd (ook wel: 'nietig verklaard') betekent dat dat het huwelijk voor de wet nooit heeft bestaan. Dat betekent bijvoorbeeld dat er nooit gemeenschap van goederen is geweest (en bezittingen dus niet verdeeld worden), dat er geen recht op alimentatie is, en dat de partners in het algemeen geen enkele claim ten opzichte van de ander hebben.

In Nederland kan een huwelijk eigenlijk alleen vernietigd worden als het eigenlijk überhaupt niet gesloten had mogen worden, bijvoorbeeld omdat één van de partners minderjarig was, of nog getrouwd was met een ander, of als de ambtenaar niet bevoegd was. Een affaire is géén grond om een huwelijk nietig te verklaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als één van de beiden is vreemdgegaan,zal het idd vaak uitdraaien op een scheiding. Maar het hoeft niet persé hoor. Als de "schuldige"met de hand op het hart verklaart het nooit meer te doen en de partner wil dit geloven,kan het huwelijk wellicht stand houden. Maar het zal een hele tijd duren,voordat het vertrouwen is hersteld!