Het is gewoon moeilijk om weer vertrouwen te krijgen in degene die jou bedrogen heeft. Vooral als het je Geliefde is met wie je zelfs kinderen hebt.
Als je van te voren afsprak met elkaar dat je elkaar vrij zou laten in het seks hebben met anderen is er niets aan de hand, maar gezien de reactie van jou en je vrouw hadden jullie de (stilzwijgende) afspraak een monogame relatie aan te gaan.
Jij hebt dit verbond verbroken, misschien dacht je vrouw eerst nog dat ze er wat makkelijker over heen kon stappen maar blijkt na verloop van tijd dat het nog moeilijker is dan ze dacht. En merkt ze dat ze je niet meer vertrouwt.
Als ze niet meer van je houdt, ga dan mee in de scheiding, volg haar voorstellen als ze redelijk zijn en zorg dat jullie kinderen niet van het ene drama in het andere vallen door almaar drama's te scheppen tijdens en na de scheiding. Voor de kinderen is het al erg genoeg dus spaar hen.
Als je vrouw nog wel van je houdt, en jij ook echt van haar ook al heb je een vertrouwensbreuk gecreeerd, doe dan net als boven maar laat haar zien dat je niet naar anderen omkijkt, ook niet na je scheiding.
Overlaad haar niet (dan gaat ze zich ergeren) maar geef haar soms iets extra's voor de kinderen. Neem eens bloemen voor haar mee. Zeg dat je om haar geeft.
Als je een probleem hebt, en dat uit zich in vreemdgaan of andere uitingen die moeilijk zijn voor je Geliefde, ga dan zelf in een therapie die je aanspreekt om je daarin te verdiepen. Dan begrijpt zij ook dat je aan jezelf wilt werken.
En kijk niet eerder naar een andere vrouw om als wanneer je er zeker van bent dat zij jou en jij haar niet meer wilt.
Uit ervaring weet ik dat zo'n vertrouwensbreuk veel tijd kost, mij is het niet gelukt weer vertrouwen te krijgen in mijn exgenoot. Dat wil niet zeggen dat het niet kan als je voor haar knokt omdat je van haar houdt en niet alleen uit angst om je vertrouwde leven te verliezen.
Als het je niet lukt, leer er dan van en weet dat je zo niet met je Geliefde omgaat.
Je misstap kan grote gevolgen hebben.
Misschien vergeeft ze je, maar ongeacht dat: uiteindelijk wens ik je toe dat je jezelf ook kan vergeven dat je je Geliefde, je kinderen en jezelf dat hebt aangedaan.
Sterkte.