Heeft iemand goede tips waardoor je de kans op het vinden van een goede partner (iemand die goed bij jou past) kan verhogen? (Ik ben een man)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duimpje op (+) voor deze moedige vraag. Have Fun Any Way ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat vraag ik me nou ook af als vrouw zijnde,
Ik denk dat het toeval is... of een kwestie van jezelf erg aanpassen... dat laatste doe ik niet meer, dus ik ga voor toeval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens wat jouw hobby's zijn. Als je een sportief type zoekt, moet je echtwel zoeken in de sportschool en niet bij de snackbar bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dit vind ik moedig! Want ik weet vele kampen hiermee. Het is lijkt het wel erg moeilijk om als niet jeugdige aan een leuke partner te komen. Misschien omdat je eenmaal gekwetst ben bang ben om dit nogmaals te overkomen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer een relatie website of als je die al hebt lees dan goed de profielbeschrijving en interesses van anderen.

Antwoorden (11)

Op een datingsite gaan staan met een eerlijk profiel. Niet het aloude strandwandeling-open haard-lekkere wijn-reizen-humor verhaal.

Als je een chagrijnige mopperkont bent zeg dat gewoon. En zeg erbij wat er wel leuk is, relativeer je slechte gewoontes.
Vertel eerlijk wat je zoekt in een vrouw, hoe je met haar om zal gaan. Ook als je de eerste 3 dates ws niks weet te zeggen. Beschrijf dan ook hoe het er daarna uit ziet.

Weet je waar je op af knapt, zet dat er ook in.

Klinkt allemaal veeleisend. Maar je wilt geen tijd verspillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen is wel is chagrijnig.. Maar als het op profiel stond zou ik toch afhaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom, als iedereen het is kan ik juist de eerlijkheid waarderen. De rest zou dan dus liegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen gaat ook wel eens reizen. Toch staat er dan in veel profielen dat reizen een hobby is (1x per jaar) en dat ze houden van wijn en haardvuur na een strandwandeling.
Jah, duh!
Dan lees ik liever dat iemand meteen over de rooie is als de hond van de buren weer voor zijn deur gescheten heeft (3de x deze week) maar dat hij dan weer smelt als hij het buurmeisje met diezelfde hond ziet spelen.
Dat is veel unieker en specifieker en zegt meer dan hobby: reizen, parachutespringen en goede wijn.
Yeah, sure.
Dat zijn van die dingen daar zegt iedereen ja op.
Specifieke mopperinformatie (bv) en de relativering erbij... Beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 48, gevoelig, romantisch, heb humor, hou van strandwandelingen, ik zoek een vrouw van 20-25, slank, cup D. Dat reduceert je kans echt tot onder nul.
Bij een vereniging gaan die aansluit bij jouw interesse en dan goed om je heen kijken of er dames bij zijn die zoekende zijn. Je hebt in elk geval al een interesse gemeenschappelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je post je vraag in 'vragen aan vrouwen'. Ik ben dan wel geen vrouw, maar misschien heb je hier iets aan. Je geeft niet aan wat je al doet/gedaan hebt, of wat de reden is dat je deze vraag stelt, dus ik opper maar wat:

*Stop met zoeken naar een 'goede' partner, krampachtigheid kan je in de weg staan.
*Ga naar buiten, leg contacten, ontmoet nieuwe mensen. Dit hoef je niet alleen te doen. Ga naar verjaardagen of feesten met/van vrienden. Bekenden geven je houvast, en er zijn meestal wel nieuwe mensen om te ontmoeten.
*Leg je focus niet alleen op potentiele nieuwe partners, maar benader ook andere mensen. Bedenk je dat deze je ook in contact kunnen brengen met anderen. Netwerken dus.
*Ga uit met verschillende mensen. Realiseer je dat het zelden in een keer 'raak' is. Dit is ook geen probleem, een leuke avond is genoeg.
*Stap uit je 'comfortabele zone'. Je zult een keer je angst moeten overwinnen om die onbekende vrouw (of man) die je leuk vind aan te spreken.
*Ben jezelf in omgang met anderen. Veel mensen prikken snel door een masker heen. Daarnaast ben je leuk genoeg, als iemand dat niet vind past hij/zij gewoon niet bij je. Verzeker jezelf daarvan.
*Blijf voorlopig nog even weg van datingsites. Doe eerst eens wat ervaring op met mensen, uitgaan en relaties. Datingsites kunnen een prima middel zijn, maar zijn doorgaans begeven met nepaccounts van mensen met bijbedoelingen. Ze kunnen daardoor voor grote teleurstellingen zorgen. Vraag jezelf af of je je daaraan wilt blootstellen.
*Tot slot, doe waar je je prettig bij voelt, en vooral doe niets waar je je niet prettig bij voelt. Er bestaat geen magische tip voor het vinden van een partner, toch lukt het de meeste mensen. Je zou haast zeggen dat het een natuurlijk proces is :)

Meer heb ik niet,

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga in de eerste plaats eens na wie jij zelf werkelijk bent.
Wat is voor jou belangrijk en wat stoort jou.
Stel daarna een Top-10 prioriteitenlijst op met de punten die op dit moment voor Jou heel belangrijk zijn om je goed in je vel te voelen.

Laat de punten van die lijst heel goed doordringen en ga eens na in hoeverre jij zelf consequent leeft naar de prioriteiten die jij vooropstelt.

Het klinkt misschien gek om eerst een grondig zelfonderzoek te doen vooraleer je een bij jou passende partner gaat aantrekken maar uit ervaring weet ik dat het heus geen overbodige luxe is om hier extra tijd voor uit te trekken.
Ik merk ook dat eender welke relatie vroeg of laat de mist in gaat als je laks omspringt met meer dan 30% van jouw persoonlijke prioriteiten.

Leer vervolgens je eigen beste vriend te zijn. Verzorg zowel jouw fysieke lichaam als jouw mentale toestand zodat je jezelf evenwaardig acht aan alle anderen en omgekeerd. Als jou dat lukt dan ga je vrolijk en met een behoorlijke portie zelfzekerheid door het leven en dat blijft niet onopgemerkt bij het andere geslacht.

Leer ongedwongen omgaan met vrouwen in het algemeen. Zeg spontaan goeie dag, geef ze een welgemeend complimentje als de gelegenheid zich voordoet. Tracht niet direct op een relatie aan te sturen maar op een vrijblijvende vriendschap. Zo doe je geen ondoordachte beloftes en zo leer je elkaar ook beter kennen omdat je als vrienden doorgaans vrijelijker praat over de meest uiteenlopende onderwerpen.

Je kan uiteraard ook via internet naar een geschikte partner zoeken doch vroeg of laat wil je elkaar toch life ontmoeten en dan komen voorgaande tips zeker van pas.

Hoofdzaak is dat je durft uit te komen voor wat belangrijk is voor jou en als niet roken bijvoorbeeld op nr 1 staat in jouw prioriteitenlijst dan geef jij hiermee aan dat dit een heel belangrijk punt is voor jou. Hoe leuk je die ene vrouw ook zou vinden, hoe idioot zij ook zou vinden dat jij van roken een punt maakt, vroeg of laat zal zo'n banaal punt tot andere ergernissen leiden en dan merk je dat hetgeen voor Jou belangrijk is wel degelijk een rol speelt in het geheel.

Wees niet bang om een blauwtje te lopen want ook 'zoekende' vrouwen kampen met dezelfde vragen of onzekerheden.

Op een dag zal je merken dat je in feite niet moet zoeken maar gewoon jezelf mag (moet?) zijn en dat alles dan vanzelf in de juiste plooi van dat moment valt.

Wees eerlijk met en over jezelf, dat is waar vrouwen van houwen ;-)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een serieuze datingsite waar je moet betalen maar let ook op dat ze je niet afzetten. Kies er niet een die wel gaat bemiddelen.

Verder: zeg wel tegen zoveel mogelijk mensen dat je zoekt, soms ontkennen mensen het juist omdat ze zich ervoor schamen maar dat is ook wel jammer want jouw vrienden/kennissen kennen jou goed en weten misschien wel iemand die bij je past.

Verder: wat zijn je hobbies en wat zoek je in een vrouw? Waar kom je de vrouwen tegen die jij zoekt? Veel mannen kijken toch op de verkeerde plaats en vinden daar vrouwen die juist niet bij ze passen. Als jij van wandelen en fietsen houdt hoef je echt niet naar de disco om een vrouw te vinden ;-) Dan sluit je je aan bij een vereniging bijvoorbeeld.

Volg eens een cursus die je interesseert en spreek ook daar anderen aan en wees dan ook niet te beschroomd om te zeggen dat je geen partner hebt maar wel zoekende bent want ook die mensen hebben weer kennissen en vrienden die zoekende zijn en omdat zij iets gemeen hebben met jou vaak hun vrienden ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezelf zijn en van jezelf houden. Anders kan een ander dat ook niet.
Kijk eens wat er in jouw wijk/stad te doen is. Wat spreekt je aan? Op die plekken kun je mensen met soortgelijke interesses tegenkomen - of ze op zoek zijn naar jou, zie je dan wel.
Maar als jij musea haat, heeft het geen zin om naar een lezing in een museum te gaan, bijvoorbeeld. Wie je daar tegen zou kunnen komen, is waarschijnlijk niet jouw type.

Andere optie: een offline relatiebemiddelaar. Ik hoor veel verhalen over datingsites waarbij het vooral om one night stands gaat of waarbij matches nergens op slaan (Hoewel ik me een keer uit nieuwsgierigheid heb aangemeld ergens - eerste match: m'n ex... ;-))
Of je kunt Pepper ( http://www.pepper.nl/ ) proberen, daar kun je ook met iemand afspreken voor een bak koffie, veel vrijblijvender, maar als het klikt, wie weet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke tips Hippo +
De beste (en raarste) tip die ik ooit had gekregen:

Stop met zoeken! Maak een eisenlijst, wis alles en iedereen die niet aan jouw verwachtingen voldoet. Ga leuke dingen doen en leef je leventje, want er is méér in het leven dan een partner vinden.. Je zal haar vooral toevallig vinden.. misschien morgen, volgende week, volgende maand, volgend jaar. Dat weet je nooit, natuurlijk!

Werkt wel! (voor mij dan, heb nu al een maand een vriend en ik geloofde het ook niet)..

Want hoe harder je zoekt, hoe meer je van hetzelfde vindt. Zoek maar eens tussen tientallen dezelfde pluche beesten naar die ene die er nét anders uitziet…

In het Engels klinkt het zo mooi: if you keep looking at the left side, you dont see anything on the RIGHT side.

Als je steeds naar links blijft kijken, zie je niets staan aan de rechterkant. (in het engels wordt dus de "goeie" kant bedoeld).

Maak er geen verplichting van van dat zoeken… dat werkt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk verwoord, dit is ook mijn visie op deze kwestie + en Liefs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, zo was het bij mij ook.
Een eisenlijst lijkt me wat overdreven, maar ik snap wat bigmomma bedoeld. Toch, als je je aan een eisenlijst gaat houden ga je op zoek naar de zogenaamde perfecte vrouw, die bestaat niet. Iemand wordt perfect naarmate je een persoon leert kennen en van een persoon gaat houden. Ook de imperfecties van iemand kunnen bij gaan dragen aan de perfectie waar je naar zoek. Dus een eisenlijst... Ik zou het niet doen, dit zorgt er alleen voor dat je mensen in hokjes gaat plaatsen, zoals de meeste Nederlanders.

De beste tips die je krijgen kunt, en oh zo cliché:

- probeer niet te onzeker te zijn, leer eerst jezelf kennen voordat je een persoon zo goed leert kennen dat je een intieme relatie met ze wilt. Jezelf leren kennen en daarmee je onzekerheid verminderen kun je leren, hier zijn eventueel cursussen voor. Belangrijkste wat je hier leert is jezelf niet naar beneden halen, je goede punten leren kennen en kunnen lachen om je 'slechte' punten.

- semi-tegenstrijdig met de eerste tip, maar wees jezelf, als je grappig wilt zijn, best, maar ga niet de clown uithangen. Mensen moeten je leuk vinden om wie je bent, als je jezelf kent en niet onzeker bent kun je in aanwezigheid van mensen en potentiële partners ook makkelijker jezelf zijn.

Ik hoop dat dit helpt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou die eisenlijst ook prioriteitenlijst kunnen noemen. Komt op hetzelfde neer maar het klinkt misschien minder dwingend? Persoonlijk vind ik dat een zeer doeltreffend hulpmiddel en niet enkel voor mensen die zichzelf niet zo goed kennen. Op deze manier verhoog je wel degelijk de kans op een attentere en minder frustrerende omgang met jezelf en anderen. Je herkent sneller de symptomen die op termijn toch maar ongewenste conflicten met zich meebrengen. Ik denk ook niet dat bigmomma bedoelde dat je enkel met een perfecte wederhelft tevreden dient te zijn doch zo'n lijst brengt wél perfecter in kaart wie je zelf bent en wat je wérkelijk wil. En dat maakt op het einde van de rit toch wel een héél groot verschil. Sommige mensen maken zo'n lijst op papier of op pc, sommigen hebben er voldoende aan om ze in de vorm van gedachten en herinneringen in hun hoofd te hebben.
Dus iedereen maakt bewust of onbewust gebruik van een eisenlijst of prioriteitenlijst.
Begrijp je wat ik bedoel? Groetjes en een + voor jouw semi-tegenstrijdig antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je plus en het beter verwoorden van wat ik bedoelde. Ik vond inderdaad dat eisen wat dwingend klonk, maar ik ben het met je eens! Als ik +jes had kunnen geven had je er een van me gehad voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het gedachten-plusje... de intentie alleen al stemt me vrolijk ;-) Liefs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha GerdaMaria: jij snapt precies wat ik bedoel! Het is inderdaad niet een eisenlijst voor de perfecte vrouw of man, maar een lijst die voldoet aan jouw verwachtingen van een ander, of het nou allemáál is (of bijna) allemaal, das niet zo belangrijk, als het maar overeenkomt met wat jij bedoelt.
Wat er in mij opkomt is: stel ofwel je eisen bij, ofwel je verwachtingen.

Verder moet je jezelf blijven en dan komt de rest vanzelf.
12 jaar geleden
Nou het beste is als je verliefd bent op iemand en eerlijk bent tegen die persoon zeg wat je voor haar voelt en wat je leuk aan haar vind en ga een keer met haar uit

succes verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste stap is hou van jezelf.
Vind daarbij een partner als meerwwarde op je leven niet als invulling.
Het komt naar je toe meestal als je er niet mee bezig bent.
Zie je kansen en heb lef.