Ben ik zwanger en wanneer kan ik gaan testen?

Hallo, ik heb sinds iets langer dan een week erg veel buikpijn. vooral onderin (vaak links) wat steken en soms krampen in mijn buik. ook had ik 21augustus ongesteld moeten worden maar het is nu 7/9 en ik ben het nog steeds niet. ik ben op internet gaan zoeken naar wat het kon zijn en aangezien ik enorm jong ben had ik in de eerste plaats niet gedacht aan een zwangerschap. nu heb ik allerlei verhalen gelezen over buikpijn etc tijdens de zwangerschap en ik herkende mezelf er toch wel in. Ben ik zanger? of kan het ook nog iets anders zijn? heb ook last van gevoelige tepels maar kan het met deze symptomen ook nog iets anders zijn of moet ik maar gaan testen op een zwangerschap? en wanneer kan dit? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, liefs Danielle

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan al een test doen hoor!
Volgens mij kan dat al vanaf 2 weken na de bevruchting.. Dus ongeveer als je ongesteld zou moeten zijn..
Wel is het nuttig om -als er bij de eerste test positief uitkomt- een halve dag later een 2e test te doen.
Het kan in ieder geval geen kwaad om een test te doen.. Dan weet je het tenminste zeker en kan je dat -in geval van negatief- uitsluiten.. Dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer over te maken :-)
Daarna kun je altijd nog langs de dokter om te kijken waar de pijn wel vandaan komt, en waarom je niet ongesteld wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het zou kunnen. Wellicht is het verstandig om naar je huisarts te gaan. Die heeft de plicht om de nihoud van jouw vragen geheim te houden voor anderen (ouders?) en zo krijg je wel wekerheid. Als het iets anders is dan zwangerschap, dan sta je ook meteen vooraan bij de medische hulp die je wellicht nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent dus al 3 weken overtijd.
Dan had je het allang kunnen testen.
je kan al testen op de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
meteen even een test halen. dan weet je het tenminste.
Als je niet zwanger bent of je twijfelt bel dan je huisarts even op

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe oud ben je eigenlijk? wat is enorm jong ?
13 jaar geleden
Je kunt het nu al meteen testen. Als de uitslag positief is, moet je ook meteen naar de dokter want veel buikpijn bij een zwangerschap kan wijzen op problemen.

Toegevoegd na 37 minuten:
Ik zou een klein beetje ongerust worden van dat 'veel buikpijn' en 'steken linksonder'. Dat kan wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Zonder je nou nodeloos ongerust te willen maken, zou ik je toch aan willen raden om als de test positief is, meteen naar de dokter te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij was de buikpijn (voelde hetzelfde als menstruatiepijn) juist het seintje waardoor ik dacht dat ik zwanger was. Het hoeft echt niet op problemen te wijzen! Desondanks is het sowieso handig om naar de dokter te gaan als je zwanger bent :).
rebecca
13 jaar geleden
ik had de eerste 2 maanden ook die pijn in de buik. was heel normaal zij de huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik had ook juist op internet gelezen dat pijn in de onderbuik vaak kwam door zwangerschap of klopt dit niet? het lijkt niet echt op menstratie pijn geloof ik, het zijn meer steekjes en af en toe krampen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, je kunt ook gewoon steekjes hebben. Maar als het echt veel pijn wordt en echt heel erg op één plaats, moet je er echt mee naar de dokter. Heb je de test al gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik dacht dat dat 's ochtends moest? of maakt dat niet uit? ik kan morgen pas 1 ophalen. het ligt er een beetje aan hoe ik zit of lig, aan welke kant ik last heb. en verder is het gewoon een nogal hard gevoel en op mn hurken zitten of mn knieen optrekken is niet echt prettig. het doet niet erg veel pijn maar mn buik voelt gewoon iets harder en anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net onder bij de lies zegmaar. heb ook erg veel honger maar als ik dan gegeten heb, heb ik het gevoel teveel gehad te hebben.
Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat je zwanger bent. Het kan ook een andere reden hebben zoals b.v. stress of examenspanning.
Je weet zelf of je risico hebt gelopen op een zwangerschap. Als je in die tijd met risico gevrijd hebt is de kans groot dat je zwanger bent.
Testen kan je zowiezo doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet echt precies wanneer mijn ovulatie is maar ik heb inderdaad wel risico gelopen op een zwangerschap. super stom natuurlijk maar examspanning kan het niet zijn. kan door stress je menstruatie ook uitblijven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan heel goed dat door stress je menstruatie wegblijft , juist het feit dat je buikpijn hebt geeft mij meer het idee dat je menstruatie te laat is. Een normale zwangerschap geeft eigenlijk geen pijnklachten.
Maar wel snel testen hoor!
http://www.kruidvat.nl/domains/default/pages/content/s2/zwangerschapstest.aspx?navigationid=13010000000106&parentid=12980000000346

Aub. dan heb je gelijk zekerheid. die dingen kosten 8 euro ofzo...

zodra je zwanger ben geeft het embreotje een stofje af wat ook in je plas terecht komt. wanneer je dat metertje ff in je plas houd dan zie je gelijk of dat stofje zich in je plas bevind en dus ook of je zwanger bent. ALS je zwanger bent zou ik toch maar idd even naar de huisarts gaan. dan kan je een gesprek aangaan over hoe je nu verder moet en wat je kan doen. en dat blijft geheim als je dat wilt:)
Succes! laat het ons weten:)