Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tips om lekker te liggen voor zwangere vrouwen?

Ivm mijn zwangerschap kan ik alleen nog lekker slapen op mijn zij, maar omdat ik dat niet gewend ben, doet mijn schouder pijn. Heeft iemand tips om lekker te liggen? Ik gebruik al een voedingskussen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Verzamel veel kussens en kussentjes.

Ik sliep altijd met een kussentje tussen mijn knieen, weet niet waarom maar het lag lekker.
Een extra kussentje onder je hoofd kan de schouderklachten misschien verlichten. Zorg dat je schouder op het matras ligt en alleen je hoofd op de kussens.

Gewoon uitproberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Ik had ook altijd overal kussentjes: eentje in mijn rug, eentje tussen mijn knieën, soms eentje onder mijn buik, en eentje tussen mijn armen. Die laatste hielp bij mij echt tegen last van mijn schouders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
N dik kussen onder je hoofd en tussen je benen. Maar ik ben bang dat t toch vooral even uitzingen wordt...gefeliciteerd trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je toch zwangerschapsgym voor, voor dit soort vragen?

Dat gedoe met die kussentjes zou mij niet bevallen.
Ik leerde een zijhouding, met het bovenste been opgetrokken.
En zo slaap ik nog altijd.
In bijgaande link lees je alles over slapen tijdens de zwangerschap.


http://www.babybytes.nl/encyclopedie/W/Wat-is-veilig-en-onveilig/Slaap

Advies:

Maak je niet al te druk om wat er gezegd en geschreven wordt over de "juiste" en meest gezonde houding.
De baby kan wel wat hebben en is het meeste gebaat bij een moeder die lekker slaapt en goed uitrust.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een voedingskussen van de Prenatal aanschaffen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees de vraag:
Ze gebruikt al een voedingskussen.
Een waterbed geeft ideale ondersteuning zonder pijn.
Als je dat niet hebt en je bed is hard, kun je een luchtbed gebruiken op je bed. Dit is een tip van iemand van de zwangerschapsgym.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel een tip om lekker te liggen op het strand, een flinke kuil graven en heerlijk na al die maanden weer eens lekker op je buik liggen!! Dit deed ik in bed altijd, een 2persoonsdekbed op de matras leggen en dan onder de deken kussentjes of kussens leggen op de manier waar jij lekker bij ligt, dus steeds ff gaan liggen en net zo lang schuiven totdat het op de goede plek ligt. Zo gaan de kussens s'nachts niet wegschuiven, maar duw je ze toch ook wel redelijkmakkelijk wat verder van je af of naar een ander plekje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding