Hoe ga je goed om met liefde die je ontvangt?

Deze vraag is niet van mij maar via een vriend van mij. Als je een relatie hebt en jou partner houdt van jou en jij van haar hoe reageer je dan op die liefde die je krijgt? Oh ja, zijn hier ook boeken over?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (15)

Je zelf zijn.!
&
Vertrouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kort maar kracht +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou van kort & kractig.
Dank je
Als in een relatie 2 mensen van elkaar houden, hoef je daar geen boek over te lezen..
Dat voel je vanzelf aan hoe je daar op moet reageren..dat gaat echt helemaal vanzelf..Je weet toch ook wanneer je een eerste zoen geeft..of voor het eerst met iemand naar bed gaat..daar worden over het algemeen geen afspraken over gemaakt hoor..en je haalt het ook niet uit een boekje...

Dus je kunt het beste reageren op de liefde die je krijgt door heel veel liefde terug te geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat geen boek over hoe je moet reageren op de liefde die je ontvangt.
De enige term die hiervoor staat volgens mij is dankbaarheid.

Ben dankbaar voor de liefde die je ontvangt, want er zijn zoveel mensen die dit niet dagelijks meemaken.
Laat je partner dagelijks merken dat de liefde wederzijds is en dat zij/hij heel speciaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zo is het!!
Als je je daar druk om gaat maken komt het niet goed.

Dit is gewoon een al oude chemie die je zijn gang moet laten gaan dat is het beste. Laat de liefde heerlijk op je inwerken en geef hem op zijn tijd ook weer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absorbeer het, wees er dankbaar voor en geef heel veel liefde terug! Dat komt niet uit een boekje, dat VOEL je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen zullen genieten van de liefde die ze ontvangen en uiteraard zoveel mogelijk hiervan proberen terug te geven. Zij respecteren hun partner, laten hem/haar in de waarde en proberen het vertrouwen niet te beschamen.
Zij geven zich over aan zowel de liefde die zij zelf voelen als de liefde die ontvangen wordt, om geheel harmonieus te kunnen leven.

Er zijn echter ook mensen die slecht om kunnen gaan met het ontvangen van liefde. Vaak is dit de oorzaak van problemen in het verleden/de jeugd; soms zijn deze mensen niet gewend om liefde te ontvangen.

Vaak speelt hierbij de angst om zelf 'teveel' van de ander te gaan houden, gehecht te raken, en om dan gekwetst te worden.
Als deze angst speelt, krijgt een persoon veelal de neiging om de andere persoon van zich af te duwen in plaats van de liefde in ontvangst te nemen. Soms hebben zij nog meer de neiging om de liefde kapot te maken dan te ontvangen, aangezien zij zélf dan niet meer gekwetst kunnen worden.

Deze mensen zullen opnieuw moeten leren vertrouwen, de controle loslaten en zich overgeven aan dat wat komt.
Zij zullen opnieuw moeten leren dat het ontvangen van liefde iets fijns kan zijn dat hen juist helpt om met hun problemen om te gaan en te overwinnen.
Dit vergt geduld en enige afstand van de andere partij.

Boeken ken ik hier helaas niet over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat het binnenkomen en laat het door je heen gaan. Laat het elke cel in je lichaam doorlopen, dat je liefde optimaal kan voelen en waarderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ontvang de liefde die je krijgt, warm je eraan en geniet ervan.
Als je niet weet hoe je er mee om moet gaan, omdat je misschien simpel weg niet gewend bent aan liefde ontvangen dan zal het soms best wel ingewikkeld zijn.
Praat daar over met je partner en leg dat uit, dan zal hij of zij snappen waarom je soms iets anders of niet reageert, dat voorkomt misverstanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is niet van dien aard dat je die kunt ontvangen... Alle liefde die je kunt ontvangen is GEEN liefde, maar iets anders...

Liefde is een totaal vervuild woord, iedereen geeft er een eigen betekenis aan...

Liefde is aantrekking... Liefde is DUS dat de maan om de aarde draait... Dus zwaartekracht is een vorm van liefde...
Dat jij als lichaam bijeen blijft als lichaam is een teken van liefde, alle cellen van je lichaam trekken elkaar aan, dit is liefde... Dat een elektron rondom een proton blijft cirkelen is liefde, dat een proton als deeltje een geheel blijft is liefde... Dat je een beeld ziet in de spiegel als je ervoor staat, dat is liefde, wat je ziet...

En denk nu niet, dit is weer een variant op alle invullingen van liefde... Dit is de waarheid... En lach er maar om als je het niet kunt zien...

Dus al die vormen, uitingen, manifestaties van liefde die ik hierboven besproken heb, zijn liefde... En dat kun je niet ontvangen... Dat is er gewoon... Maar KUN jij het zo zien en ervaren...

Kun jij het herkennen, dat het zo is... Dat is realiseren... Realiseer jij je dat?

En als je dat kunt, dan is dat ook weer een uiting van liefde...

Haten en liefhebben, dan heb je een ander nodig... Want je zegt; Ik haat JOU en ik hou van JOU... Dus daar heb je een ander voor nodig... Met liefde heb je geen ander nodig... Liefde is er, kun je zien of niet...

Ik heb helemaal niet precies kunnen uitleggen wat liefde precies is, ik heb maar een ampele poging gedaan... Sorry dat ik het niet beter kan zeggen, want er zijn geen woorden voor in geen enkele taal...

Ja er zijn boeken over... I am That van Shri Nisargadatta Maharaj, het beste boek dat er is op dit gebied...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ omdat je een boek toevoegd
Als het niet vanzelf gaat, kun je er beter mee stoppen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook weer terug geven ,en ervan genieten ,niet over na denken dat is er of niet .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals het moet zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is ook een werkwoord. Het gaat allemaal niet vanzelf. We zijn vaak erg egoistisch bezig en soms hebben we dat niet eens van onszelf door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geniet ervan!!
Het is een ontzettend fijn en warm gevoel om echt liefde te ontvangen. Gewoon onvoorwaardelijk liefde zonder dat je direct iets ervoor terug hoeft te doen.
Laat je erdoor bedwelmen!!

Maar ja, je vraagt dit waarschijnlijk niet als dit voor jou heel makkelijk was geweest.
Er zijn helaas veel mensen die moeite hebben met het ontvangen van liefde. Dat kan uiteenlopende redenen hebben. Met daarvoor ook weer uiteenlopende oplossingen.
Voor mensen die heel weinig liefde hebben mogen ontvangen in hun leven, is het vooral en kwestie van wennen. Het is kan doodeng zijn om je voor eerst helemaal over te geven en de liefde te ontvangen.
Het eerste wat je wil is de gever van je afduwen, want je hart is open, en als hij/zij je op dat moment raakt zal dat altijd een voltreffer zijn. Dus bestaat de angst voor een groot deel dat je gekwetst word. En tegelijkertijd angst voor het onbekende.
Als je liefde wilt ontvangen en voelen zal je je hele hart moeten opstellen voor de ander. En je daarmee op je kwetsbaarst opstellen. Het idee alleen al kan genoeg zijn om volledig dicht te klappen. Het nadeel daarvan is, is dat je op dat moment ook niet meer in staat bent om liefde te geven.
Bedenk goed er personen in deze wereld bestaan die vooral en juist aan jou liefde geven. Met alleen maar goede bedoeling. Probeer met vertrouwen langzaam aan steeds een beetje meer liefde te ontvangen.
Want het is zo enorm zonde dat alle liefde die aan jou gegeven word, verloren gaat omdat jij het niet kan/wil ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral heel veel genieten.
Liefde krijgen en liefde geven is toch het mooiste wat er is.
Daar moet je niet over nadenken maar dat moet je voelen.
Met heel je hart en met je hele lijf.