Is het mogelijk om ergens, bijvoorbeeld bij het gemeentehuis, alle inwoners te zien?

Ik heb iemand ontmoet maar weet alleen de voornaam, nou wil ik weten of het mogelijk is ergens heen te gaan om daar die naam op te zoeken in een database bijvoorbeeld

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Wat weet je nog meer van die persoon: woonplaats, school, sport, sportclub, school, schooltype, muziekinstrument, uitgaansplaatsen, etc..
liveisgreat
9 jaar geleden
als je iemands naam googlet en de woonplaats kan je hemof haar soms opsporen. maar alleen voornaam is natuurlijk heel erg moeilijk. heel soms is het me al gelukt via facebook, wat ook goed werkt omdat je er meestal een foto bij krijgt van degene die je zoekt.
maar het lukt dus zeker niet altijd....

Het beste antwoord

De gemeentes zijn verplicht de gegevens van alle inwoners bij te houden in de Basisregistratie personen. De persoonsgegevens in de BRP zijn niet openbaar. Ergens anders kun je ook niet de gegevens van de inwoners inzien. Het telefoonboek is de bron die het dichts bij komt van wat jij wilt, maar veel mensen staan niet (meer) opgenomen in het telefoonboek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met alleen een voornaam kom je waarschijnlijk niet ver. Als je iets meer weet van deze persoon (werk, vrienden of school bijvoorbeeld) kan je het via Google proberen, of LinkedIn oid, maar waarschijnlijk was je hier zelf ook al opgekomen.

Ik neem aan dat gemeenten dit soort privacy-gevoelige informatie niet zomaar mogen prijsgeven..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op het gemeentehuis kun je hoogstens je eigen gegevens te zien krijgen.
En alleen als je jezelf kunt legitimeren.