Is het verstandig of niet om te reageren wanneer iemand in berichtjes steeds maar zegt hoe mooi hij je vindt?

Of is die persoon dan alleen maar uit op flirten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Het hangt sterk af van het feit wat jij zelf van de bewuste complimenten gevende man vindt.

Vind je hem aardig, vind je het een kwijl, vind je het één of andere onsympathieke versierder?

Of ben je zelf wellicht heimelijk wat verliefd op die persoon.

Als je hem aardig vindt of je ziet wel iets in hem als vriend moet je natuurlijk anders reageren dan wanneer je hem b.v. een kwijl vindt.

Als je op geen van beide genoemde manieren, dus wat neutraal, tegenover de man staat, kun je het best ook wat neutraal..enigszins koeltjes, reageren. Zodat je met je lichaamstaal feitelijk aangeeft dat je niet onder de indruk bent van zijn woorden.

Vind je hem aardig of zelfs..heel aardig..reageer dan met een warme lach en bedank hem voor zijn aardige/lieve complimentje(s).

Maar baal je vreselijk van hem..laat dat dan ook duidelijk in je reactie tot uiting komen. Reageer dàn zonder woorden alsof je zijn aanwezigheid en zijn woorden totaal niet opgemerkt hebt.

Of het dus verstandig is te reageren als iemand je steeds laat weten hoe aantrekkelijk/mooi hij jou vindt..hangt het af van jouw gevoelens ten opzichte van de bewuste man of je al dan niet moet reageren.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal!;)

Andere antwoorden (4)

hij flirt met je , dat is zeker!
hangt er van af wat zijn jou gevoelens naar die persoon toe?
wil je het de aandacht , zeg dan iets als in : uhhh dank je
maar weest duidelijk naar die gene toe, anders kunnen er misverstanden ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijna precies zoals ik het wou zeggen:P maar beter beschreven, duimpjevan mij;)
Het hangt er van af hoe serieus hij is en of je hem ook leuk vindt. Een grappenmaker is juist uit op je reactie en die kun je beter negeren of met humor terugpakken. Als het serieus is en hij lef heeft dan belt hij je wel op of komt naar je toe
12 jaar geleden
Als je nu toevallig vrijgezel bent en diegene ook leuk vind kan je die complimenten over je uiterlijk natuurlijk positief bekijken en proberen met jou berichtjes diegene beter te leren kennen, vraag vooral veel foto,s. Laat jezelf diegene beter kennen en laat diegene ook zien wie er achter dat mooie uiterlijk zit, dat het je karakter is die mooier is. Mocht diegene je niet aanstaan kan je die negeren, desnoods blokkeren als je je opgedrongen voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf heb ik er een hekel aan, zeker als ik de persoon zelf niet aantrekkelijk of aardig vindt.

ik zou dan reageren met: dank je wel, maar je hebt dit al een paar keer gezegd en weet niet te reageren zonder dat ik verwaand af chagrijnig over kom. ik vind het niet prettig als je dit blijft herhalen.

het kan ook zijn dat je het wel prettig vind en het niet erg vind als er iemand met je flirt uiteraard, want dat is zeker wat de afzender van de berichtjes doet.