Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?

Hallo, sinds een paar maanden hebben mijn vriend en ik besloten dat wij toe zijn (en heeeeel graag willen ) aan een kindje. Nu ben ik 3 maanden geleden gestopt met de pil en ben sindsdien ook niet meer ongesteld geweest. Ben naar de dokter geweest, echo gehad & alles maar er groeit helaas nog niks. Ik vroeg me af of je ook zwanger kom worden als je helemaal niet ongesteld word...

Ik hoop dat iemand me een beetje duidelijkheid kan geven

Liefs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Toen ik stopte met de pil vanwege onze kinderen wens werd ik na 4 maanden pas ongesteld, maar na die
Eerste ongesteldheid was het ook gelijk raak, gewoon eventjes geduld hebben en niet teveel zorgen over maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aah doet me goed om dit te horen. zou super zijn als het deze of komende maanden raak zou zijn!! Doet me goed om te lezen, ben erg blij dat er dit soort sites zijn haha!!

Andere antwoorden (1)

Nadat je met de pil gestopt bent, kan het wel een jaar duren voordat je lichaam weer 'normaal' gaat werken.
Ik zou dus gewoon afwachten tot je weer normaal ongesteld word, en dan pas proberen voor een kindje.

Mocht je na 6-8 maanden na het stoppen met de pil nog niet ongesteld zijn geweest, dan zou ik even naar de huisarts gaan.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jaar? Pff dat is best lang. De dokter zei 2 à 3 maanden! Hoezo moeten we daarna pas proberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
? Plus?
Ritsuka
12 jaar geleden
als je eerst wacht tot je normaal weer ongesteld word, dan weet je dat je lichaam weer op haar normale ritme bezig is en de pil geen invloed meer heeft.
En dan valt het ook gelijk op dat je mogelijk zwanger bent als het ineens weer ophoud. In de meeste gevallen duurt het inderdaad 2-3 maanden, maar bij sommige mensen duurt het langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké nou iig bedankt voor de tip/info! Hoop dat het niet te lang duurt :)
Ritsuka
12 jaar geleden
veel succes in elk geval! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook zonder te wachten kun je al goed 'oefenen' in de tussentijd hoor. Het kan geen kwaad dat je cyclus nog niet helemaal op gang is als je zwanger wordt. Ik ken verschillende vrouwen die zwanger geworden zijn met de pil, en hun kinderen hebben daar geen enkel gevolg van ondervonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we zijn al druk aan het oefenen dus wie weet valt het allemaal mee en moet ik me ook niet zo'n zorgen maken. (ben ook een zenuwe peesje)