Wat zouden argumenten kunnen zijn om samen te wonen?

Afgezien van het financiele plaatje, zou ik graag willen weten wat argumenten kunnen zijn om samen te wonen.
Mijn vriend ziet het niet zitten althans voorlopig en om financiele redenen ziet hij helemaal als slechtste argument. Dat is natuurlijk ook zo, maar er zijn ook andere voordelen lijkt mij, zoals meer tijd en meer mogelijkheden om dingen te ondernemen en om ook eens wat dingen apart te kunnen doen, zonder dat je daardoor elkaar dan ineens 1 week niet ziet. En natuurlijk ook ( mag het wel niet zeggen) maar omdat je er financieel op vooruit gaat KAN je ook af en toe bv een keer met een vriendin een weekend naar Barcelona om maar iets te noemen. Apart wonen kan wel wat voordelen hebben, maar ook zijn beperkingen en met name tijd....( en geld)
Want veel geld gaat nu zitten in onze vakanties 2x per jaar en in reistijd naar elkaar toe.
Zijn er nog meer argumenten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

het enige goeie argument is: dat je het beide graag wilt!

je wilt toch niet met iemand samenwonen omdat het handiger is? dan zul je altijd afvragen woon ik samen omdat hij van me houd of omdat het bv.financieel beter uitkomt!
je vriend is verstandig en hij heeft ruggengraat. erg belangrijk!
je noemt zelf alle voordelen al op, maar samenwonen doe je met zijn tweeën.......
dus als de 1 er nog niet aan toe is, niet doen.
waarom die haast? geniet van wat je nu hebt en dan komt de rest vanzelf....... echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het hoofdargument lijkt mij toch wel, het gevoel om bij elkaar te willen zijn,andere vallen daarbij m.i. in het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies Moolkeesje,
dus als hij het niet zit zitten zou ik er al niet eens over piekeren (Piekertje)
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
liefde en geborgenheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samen wakker worden...
Samen eten...
Samen slapen....
Je hoeft echt niet alles samen te doen maar het is zo fijn om dat soort dingen te doen zonder plannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je des nachts een hartaanval krijgt is er iemand die de ambulance belt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat je de dag door kan praten met diegene waar je van houd, zonder te moeten bellen, mailen, want het is toch veel fijner om dat te doen, als je hem of haar ook kan zien.

Dwing nooit iemand tot zo"n belangrijke beslissing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast het feit dat het fijn is om samen te gaan slapen en samen wakker te worden is het ook prettig om op 1 plek thuis te zijn, en al je spullen op 1 plek te hebben.

Toen ik nog een LAT-relatie had met mijn huidige man, had ik veel kleding en andere spullen bij hem liggen en hij bij mij.
Heel vaak gebeurde het toch dat ik iets aan wilde, en dat dat niet kon omdat dat weer net in "het andere huis" lag!
Altijd maar moeten plannen wat je wil aantrekken, rekening houdend met verschillende temperaturen, ineens een uitje en geen geschikte kleding bij je hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn het belangrijkste dat je er gelukkig door voelt als je samenwoont dat een verrijking wordt in je leven.
Het samen zijn het delen onder een dak.houden van !alles in leven heeft zo zijn voordelen en nadelen kijk gewoon samen wat het brengt zet de plus en nadelen op rijtje samen
S6