Wat kost het gemiddeld om een ambtenaar van burgerlijke stand in te huren om ergens in een kasteel te trouwen?

Ik neem tenminste aan dat je iemand moet in huren om ergens in een kasteel te kunnen trouwen.. haha..

Ik kan nergens iets van prijzen vinden... en betaal je dan voor een dag of per uur ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (5)

Dat verschilt enorm per gemeente, je moet daar dus even informeren. Voor Utrecht liggen de kosten voor trouwen op een vrije locatie in ieder geval, afhankelijk van dag en tijd, tussen de 422 en 602 euro.

Dat is uiteraard alléén voor de huwelijksvoltrekking, alle kosten voor de locatie komen daar nog bij.

Je betaalt dan niet per dag of per uur, maar simpelweg per huwelijksvoltrekking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog even ter aanvulling. Het trouwen moet wei in een gebouw gebeuren. In de vrije natuur mag niet. Onze zoon en zijn lief wilden staand in de branding trouwen, maar dat mocht niet, ze zijn dus in het dichtst bijzijnde restaurant getrouwd en hebben de ceremonie later in de branding voortgezet. De bruid was werkzaam op het gemeentehuis dus de kosten zullen in dit geval niet zo hoog geweest zijn.
je zou voor jou vraag het beste de gemeente kunnen bellen of het gemeente loket een mail sturen..
na mijn weten kan je wel een ambtenaar inhuren voor een huwelijk buiten het gemeenthuis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een aanvulling: de functie ""ambtenaar van de burgerlijke stand"" wordt tegenwoordig vrijwel overal door freelancers ingevuld: te goeder naam en faam bekend staande burgers van de gemeente/dorp/stad die het leuk vinden om te doen. Ze kunnen hun eigen prijskaartje ervoor hebben. Even bellen naar de afdeling Burgerzaken, of informeren als je gaat aantekenen.
Mijn schatting is ook: tussen 400 en 600 euro.

Gewoon in het gemeentehuis krijgen ze ong. 90 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Amersfoort ligt het tarief tussen 569 en 835 om op een zelf gekozen locatie te trouwen. Dat is exclusief de bijkomende kosten van leges etcetera.
13 jaar geleden
Ik ben 3 sept. j.l getrouwd op vrijdagavond in een partyboerderij. het gemeentehuis zou op een normale werkdag ruim 300 euro gekost hebben en op locatie trouwen koste 620 euro. wil je op zaterdag trouwen dan kan het nog meer kosten. Elke gemeente hanteert zijn eigen tarief. Vaak heeft iedere gemeente een website waar je de kosten voor trouwen kunt vinden.