Ergeren mensen in hun relatie aan eigenschappen wat ze eerst niet deden?

Ik heb er zelf geen last van maar ben wel benieuwd naar mensen die daar wel last van hebben. Waarom erger je er eerst niet aan en nu wel en is het een probleem? Heeft het meer met hem/haar te maken of met jou eigen gedrag?

Let me know..

btw.. ik ben geen boek aan het schrijven deze informatie heb ik nodig voor mijn studie. Aangezien ik bezig ben met een onderzoek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Aan het begin van je relatie ben je (meestal) verliefd en zie je niets dan goeds in de ander. Als die verliefdheid zakt zie je ook de wat minder leuke kanten en daar kun je je aan gaan ergeren als je dat voor jezelf toelaat.
Misschien interessant om te weten: Mensen ergeren zich bij anderen vaak aan de eigenschappen die ze zelf ook hebben...
Misschien moet je voor je onderzoek trouwens niet hier je vragen stellen. De mensen op GV zijn niet zo heel erg de doorsnee van de Nederlandse bevolking.
Ik zou zeggen: doe je best!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat eigenschappen die je later storen eigenlijk in het begin al storend waren. Alleen wilde je je er niets van aantrekken ivm je verliefdheid. Op het risico van seksist genoemd te worden denk ik dat vooral vrouwen in het begin het naïeve idee hebben de ander nog te kunnen veranderen.... Mannen zijn meestal iets praktischer ingesteld en leren er gewoon mee leven vanaf het begin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand ergert zich aan gedrag bij de ander, dat hij zichzelf niet toestaat in de wereld... en nergens anders aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
You wish!
Als je druppeltje voor druppeltje een emmer vol wil krijgen, lukt dat op een gegeven moment. Op precies diezelfde manier gaat het ook met de manier waarop je je aan iemand ergert.
Datgene dat in het begin een 'manier van doen' is die voor de ander interessant is of leuk lijkt te zijn, gaat op den duur vervelen.
Je vindt het leuk in het begin. Na een poos 'weet je het wel'. En nog een stadium verder 'heb je het wel vaak genoeg gezien'. En ten slotte 'kan je daar nou eens mee ophouden'.
En dan is er die druppel die inderdaad de emmer doet overlopen.
14 jaar geleden
Hoe verandert een eigenschap van iemand van leuk tot minder leuk? Volgens mij omdat iets waar je van de buitenkant tegen aan kijkt best wel grappig of interessant kan lijken, maar als je er mee moet samen leven is het toch een ander verhaal. Of om het anders te formuleren: Je zou maar met Bert Visscher getrouwd wezen!
Of je valt bijvoorbeeld op iemand omdat die zo gul is. Maar als die persoon dan je partner is zie je het anders; dan heeft hij opeens een gat in zijn hand!
Vooral als iemand heel erg populair is/doet, is het gevaar het grootst dat je je daar aan gaat ergeren als PopieJopie je eigen partner is of wordt.
De persoon is dan niet veranderd, maar jouw kijk op de zaak is veranderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je dat hetzelfde kunt zien als buren die je eerst aardig vind en dan vind je wel dat ze zeuren en later erger je je geel en groen aan ze en kun je al boos worden al zie je ze alleen maar buiten lopen....en zo kan het ook zijn in een relatie:eerst denk je ach niet iedereen is netjes(en voorbeeld gewoon)en ruim je zijn was op dan ga je het aan hem vragen of die het wel wilt doen want jij hebt ook geen zeeen tijd en dan heb je wel eens ruzie over en dan word je al boos en geirriteerd als hij de theedoek alleen al niet terug op het haakje hangt en hij denkt:at heb ik nooit gedaan...beetje duidelijk?