ik ben een negatief en futloos persoon wat zich weerspiegelt in mijn relatie, wat te doen?

Ik ben nu 21 en mijn vriendin ook. Ze is vol met leven en wil van alles doen met of zonder vrienden. Ik aan de andere kant niet. Ik heb al dusdanig veel gedaan dat veel dingen mij domweg niet meer interesseren. Een aantal voorbeelden; een keer flink het gaspedaal induwen lijkt mijn vriendin fantastisch, ik heb dit al te vaak gedaan. Een keer langs vrienden vind ik niet nodig, ze hebben niet veel nuttige dingen te vertellen en net doen alsof ik het nuttig vind kan ik niet. Stappen heb ik gezien ik ga liever rustig op de bank zitten in plaats van capriolen uithalen om maar aandacht te krijgen, ga zo maar door. Mijn vriendin is dit stadium nog niet voorbij. Ik vind dat niet erg tenzij ik er bij betrokken word omdat ik me dan anders voor moet doen dan ik ben. Ze stoort zich zelf wel aan het feit dat ik de wereld zo zwart op wit zie en zelfs cynisch lijk te zijn. Ik vind haar een super toffe meid en ik zie zeker een toekomst. Dus heeft iemand tips hoe ik het voor mezelf draaglijker te maken om dan maar even een masker op te zetten en het voor haar te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Allereerst wil ik even kwijt,
Echt goed van jou dat je die vraag stelt.
Dat geeft al aan dat jij hier goed over nadenkt,
Dat je wil veranderen.
Dat kan echt, je moet er wel aan werken.

Als je echt verder wilt met je vriendin
(sowieso om een leuker leven te krijgen)

* Ga aan jezelf werken.....
om te beginnen zeg jij tegen jezelf

"ik ben een negatief en futloos persoon"
Als je dit vaak tegen jezelf zegt, ga je dit geloven.
Begin met die gedachten anders te formuleren, draai dit om en zeg b.v.

* ik ben een leuk persoon.
* ik sta open voor allerlei dingen.
* ik heb leuke vrienden en vriendinnen.

Eigenlijk: Dit zal voor jou misschien zweverig klinken!
Ga van jezelf houden!!!!!!!

Ga voor de spiegel staan (desnoods met de deur dicht)
kijk je zelf in de ogenen zeg:

* "ik hou van mezelf,
* ik zie er goed uit,
* ik ben vol levenslust,
* ik ben leuk "

Elke dag, en hou dit vol.
Net zolang tot je het zelf gaat geloven.
Je zult merken dat er echt wat verandert

Geef jezelf een schop onder je kont.
Ga het doen/proberen.
Geef niet gelijk op als het je niet meteen lukt.

Een gewoonte veranderen, kost tijd soms wel een jaar of langer, dus ..................volhouden.
Je moet ergens beginnen.
Deze vraag stellen is al een heel goede stap.
ECHT TOP

Geef het een kans.
Wat heb je te verliezen
Je hebt heel veel meer te winnen
veel succes

EMF

Toegevoegd na 12 minuten:
Een masker opzetten en het voor haar doen?

geef jezelf het grootste kado dat je maar kunt bedenken.
Doe dit voor jezelf.
De resultaten zijn voor jezelf en je vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Relaties gaat om geven en nemen. Als je iets voor haar doet waar je haar blij mee kan maken, dan zal ze dit waarderen en krijg je er ook wat voor terug. Juist als je alles al meegemaakt hebt, kun je haar op sleeptouw meenemen en je ervaringen met haar delen. Ze raakt op een geven moment vanzelf op die dingen uitgekeken.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral geen masker opzetten want dit zou het begin van het einde zijn voor jullie relatie.
Ik ben het niet helemaal eens met sommige stellingen van je, maar snap wel wat je bedoelt. Jullie bevinden je beiden in verschillende fases van het leven. Niet de relatie.
Elkaar een beetje tegemoetkomen is erg hard nodig want jullie kunnen niet alles apart gaan doen.
Echter allebei een 'eigen' leven leiden kan geen kwaad in een goede relatie. Haar vrienden hoeven niet jouw vrienden te zijn. Andersom ook niet.
Dit geldt grotendeels voor alles. Ik ben niet ingegaan op elke puntje maar heb het bewust heel breed gehouden.
Enne....jij moet eens wat vaker van de bank af ;-)
Sterkte voor jullie beiden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je inderdaad een negatief en futloos persoon bent, probeer erachter te komen waarom dat is. Misschien is dat juist omdat je weinig dingen onderneemt en liever op de bank. Of misschien komt het doordat je nooit sport (weet niet of dat zo is natuurlijk), door te sporten maken je hersenen stofjes aan waardoor je je beter voelt.
Misschien blow je regelmatig? Als dat zo is: stop ermee. Als er iets is wat je levenslust wegneemt, is dat het wel.
Ik noem maar even wat dingen, weet natuurlijk helemaal niet of die van toepassing zijn op jou. Maar ik probeer maar te zeggen: zoek uit waarom je negatief en futloos bent. Doe daar wat aan en de rest komt vanzelf. Ik weet zeker dat het ook je relatie ten goede komt.