hoe komt het dat de naam 'Dos Santos' zo vaak gebruikt wordt? ik ken verschillende mensen, zowel Portugees als Braziliaans, die deze naam dragen..

het valt mij op.

Toegevoegd na 11 minuten:
heeft 'dos Santos' ook nog een bepaalde betekenis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het valt mij inderdaad ook op. Ik werk in Rotterdam en die naam komt iedere keer weer terug ja!

Antwoorden (2)

De naam komt veel voor in Nederland...

In Nederland zijn er 27 telefoonboek vermeldingen voor de achternaam dos Santos en dus ongeveer 150 mensen met deze naam.
Daarmee is de achternaam dos Santos de 17.306. meest voorkomende achternaam in Nederland.
Mensen met deze achternaam leven in 9 gebieden. De meeste verbindingen zijn in Rotterdam gemeld, namelijk 17.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt fremar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dos Santos ~ de twee heilige
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij vindt 150x een veel voorkomende achternaam???
fremar
11 jaar geleden
17306 staat er...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, de naam staat op DIE plek van meest voorkomende achternamen in Nederland. Een heel zeldzame naam dus!
Dos Santos was vroeger, en misschien nog, een fameuze voetbalploeg in Brazilie in de jaren '60 - '70 waar ook Pelé bij speelde. Denkelijk dat het voetbal gekke Brazilie daardoor die naam gaan gebruiken is als eigennaam.