Wanneer kan ik een zwangerschapstest doen? (lees beschrijving)

Ik ben niet heel erg regelmatig ongesteld, de ene keer zitten er 30 dagen tussen, de andere keer 33, bijvoorbeeld. Nu heb ik vandaag wel wat bruin roodachtig bloed verloren maar dit lijkt niet bepaald op een menstruatie. Het is ook heel weinig. Ik zou, denk ik, over een dag of 6 pas ongesteld worden. Kan ik zwanger zijn en zo ja, wanneer kan ik testen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik kan me de angst goed voorstellen.

Rood/bruine afscheiding kan duiden op zwangerschap maar dit is zeker niet altijd het geval.

Hoe voel je jezelf verder. Zijn er enige andere symptomen die kunnen duiden op zwangerschap?

Je lichaam maakt tijdens zwangerschap een bepaald hormoon aan (HCG). Wanneer de waarde van dit hormoon hoog genoeg is zal de zwangerschapstest aangeven dat u zwanger bent. Een negatieve uitslag betekend niet per definitie dat u niet zwanger bent. Een positieve uitslag is echter 99% van alle keren ook echt negatief.

Pas 10 dagen na de originele menstruatie is de zwangerschapstest helemaal zeker. Er zijn hele gevoelige tests (zie bijlage). Met de ultra gevoelige test kunt u tot 4 dagen voor de "te verwachten menstruatie" testen.

Denk je dat je zwanger kunt zijn? Hebben jullie voorbehoedsmiddelen gebruikt? Zo ja dan zou ik echt nog een weekje afwachten tot de volgende test. Zo nee dan kun je ook even naar de huisarts gaan met je urine. Echter zijn de testen van de huisarts vrijwel identiek aan de thuis zwangerschapstest dus verwacht hier niet teveel van.

Haal een ultra vroege test en wacht nog even een paar daagjes. . . geduld is een schone zaak...maar niet erg gemakkelijk kan ik me zo voorstellen.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Labeo, Rood/Bruine afscheiding kan ook gewoon een voorbode zijn van ongesteldheid. Het kan ook zijn dat de ongesteldheid al begonnen is maar nog niet goed door wil breken. Ben je aan de pil en zo ja ben je die vergeten? Als je de pil vergeten bent is je hormoonhuishouding een beetje in de war en ook dan kun je rood/bruine afscheiding hebben. Ook als je een spiraaltje gebruikt (wat ik niet denk, anders zou het niet 1x onveilig geweest zijn) kun je rood/bruine afscheiding hebben. Het kan zelfs zo zijn dat je lichaam tussendoor wat "oud bloed" moet opruimen en dat is wat eruit komt. Het is erg onzeker en lastig. Zeker omdat je geen regelmatige cyclus hebt. Ik zou mezelf niet al te druk maken en inderdaad eind volgende week met een Clear Blue test een test doen of begin volgende week met een ultra vroege test. Als ik je nog ergens mee kan helpen hoor ik het graag. Heel erg veel succes en sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de hoeveelheid HCG (zwangerschaps) hormoon in je bloed is in het begin van een zwangerschap nog zo weinig dat het zelden echte zwangerschapsklachten geeft (misselijk, donkerdere tepels, enz.). vaak komt dit pas na ongeveer 6 weken zwangerschap. als vrouwen dit toch waarnemen als ze overtijd zijn, is dit meestal psychisch.

Andere antwoorden (3)

Vanaf 2 weken na het onveilige moment kun je een test doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je zwanger kan zijn weet alleen jij, de test kun je het beste doen, als je minimaal 7 dagen over tijd bent, dan zitten er voldoende zwangerschapshormonen in je urine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan neem je de langste periode die het zou kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja,dat begrijp ik, sterkte, er is dan nog wel wat aan te doen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk meer aan een overtijdsbehandeling, als dat nog mogelijk is, maar de verantwoording ligt bij jou, sorry, ik probeer je te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een overtijdsbehandeling,moet je geloof ik wel na 36 uur na de onveilige seks hebben gedaan, sus als het lange geleden is, heeft dat geen nut meer, dat moet je zo snel mogelijk doen. Dat is een pikketje halen bij de dokter of apotheek. nogmaals sterkte
dat je onregelmatig ongesteld bent kan, dat is niet raar hoor en dat het weinig is is ook niet vreemd.
Koop een zwangerschapstest en lees de gebruikaanwijzing daar staat alles in en dan heb je hem alvast in huis.
Je kunt natuurlijk ook voorbehoedsmiddelen gebruiken dan ben je safe of wil je graag zwanger worden? dan veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het nog kan qua tijd dan had je de morning-after-pil kunnen halen, ik neem nu aan dat je dus onveilig hebt gevreeen, ik weet niet hou oud je bent, maar ik weet wel dat mestruatie niet altijd hetzelfde is, het ligt ook aan het weer en of je gestressed bent en zo, om jezelf gerust te stellen zou ik toch een test doen als ik jouw was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sterkte in ieder geval.