Ik ben verliefd op een andere vrouw maar de ander is er niet aan toe zegt zij. Wat kan ik doen om haar mij ook te laten zien?

Zij heeft 3 kinderen waarvan 1 een paar maanden oud. Haar relatie is net beëindigd. Wij voelen wel voor elkaar zegt zij ook maar ze is er niet klaar voor. Ik ben nog getrouwd en heb 2 kinderen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik word er een beetje misselijk van. Jakkes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas denken mensen te vaak; geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heb je ooit aan je vrouw beloofd? Verliefd zijn is een momentopname. Je kunt er nu nog voor kiezen om er niks mee te doen en aan je eigen relatie te gaan werken, in plaats van die kapot te maken. Het is echt JOUW keuze. De jouwe. Jouw hormonen zijn echt niet sterker dan je hersenen, al wil je dat soms wel graag geloven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik word hier altijd zo verdrietig van!
zie het niet meer zitten met mijn eigen vrouw....dumpen!
als IK maar gelukkig ben, toch?
dat ik mijn vrouw en kinderen er mee in de shit help..........jammer dan!
ga aan je problemen werken man! daar hebben je vrouw en kinderen recht op.
ga dáár energie in steken, in plaats van op zoek te gaan naar een waarschijnlijk véééél leukere vrouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb echt een hekel aan dit soort mannen, hij heeft 2 kinderen en is getrouwd. Beheers je gevoelens eens man! Je hebt je verantwoordelijkheden.. Je gezin.. je vrouw!! Denk eens niet aan jezelf... Je hebt er blijkbaar voor open gestaan om op die andere vrouw verliefd te worden! Anders wordt je niet zomaar verliefd... Ga in therapie!! Maar laat je vrouw niet zomaar in de steek omdat je verliefd bent op een ander.. die gevoelens kunnen weggaan! Je hebt niets voor niets voor haar gekozen! Ik snap dit soort mannen echt niet.. Je moet de positieve punten in je relatie met je vrouw naar boven halen en die andere vrouw vergeten!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin! Je wilt dit je eigen vrouw en kinderen toch niet aandoen, een andere relatie achter hun rug om. Als je dit wel wilt, klopt er echt iets niet met je.

Het beste antwoord

Je bent mogelijk al wat langer getrouwd en misschien wat uitgekeken op je huidige vrouw. En dat kan natuurlijk, misschien is zij ook wel uitgekeken op jou. Een relatie kan "klaar" zijn. Ik zou dan wel aanraden om eerst je huidige partner daarover in te lichten voor je met een andere vrouw een relatie aan wil gaan. Of ben je bang om alleen te zijn en vind je dit een mooie overgang? Je zal de eerste niet zijn, het kán ook een beangstigend idee zijn om alleen verder te gaan, op eigen twee benen.
Daarom zijn er ook zo vaak overgangsrelaties, dus wees eerlijk naar jezelf.

Bedenk nu eerst eens voor je zelf, buiten deze nieuwe en (dus?) voor jou zo aantrekkelijke vrouw, wat je echt in het leven wilt, of vooral, wat je niet (meer) wilt. Je bent gewend in de wij-vorm te denken in een gezin maar nu kan je beter eerst overdenken wat voor jou moeilijk is in je huidige situatie en of je er nog iets aan wil veranderen ten goede.

Zo niet, dan open zijn tegen je vrouw en als een manmens conclusies trekken. Dat is ook beter voor je eventuele nieuwe relatie, het wekt vertrouwen. Want als deze andere vrouw nu ziet dat jij je huidige vrouw achter haar rug om bedriegt, moet zij er zwaar rekening mee houden dat je haar dat ook aan zou kunnen doen.

En als je werkelijk wilt dat zij je ziet, deze verstandige nieuwe vrouw, dan zou ik me opstellen als vriend die haar helpt als zij erom vraagt. Dan weet ze dat ze op je kan bouwen. En dat je zoveel om haar geeft dat je bereid bent te wachten tot zij weet wat ze wil, zonder te pushen.
Maar ik kan me voorstellen van haar dat ze voorlopig even helemaal niks met je wil, goeie genade, net een kleine baby gekregen en nog twee kinderen.
Dan snap je toch wel dat ze tijd nodig heeft om haar leven (en zichzelf) weer op de rit te krijgen...

Dus als je echt verliefd ben, heb geduld, maar ja, dat is lastig als je verliefd bent, ik weet het ;-)
Kristal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niets, het is van de ander heel verstandig om niet gelijk na het beeindigen van een relatie aan een nieuwe te beginnen, zeker met drie kinderen en net na een bevalling.
Geef haar de tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent er ook nog niet klaar voor, jij bent getrouwd.....ga eerst je vrouw maar eens vertellen dat je verliefd ben, uitleggen aan je kids wat er aan de hand is nadat je je vrouw heb verteld wat er in je omgaat, verwerk dan je relatie en misschien tegen die tijd kan je gezellig verliefd gaan doen en je druk maken om het feit dat die andere vrouw wel zo verstandig is om er nu na een scheiding nog niet aan toe te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U hebt het over "verliefd op een andere vrouw".
Dat suggereert dat u al een relatie hebt.
U zou over die relatie eerst een besluit moeten nemen en daar naar handelen.

Voorts vraagt u wat u kunt doen om haar u "ook te laten zien". Uit uw toelichting op uw vraag blijkt echter dat ze al heeft laten weten wel voor u te voelen. Wat u gedaan heeft werkt dus al.

Dan geeft u aan dat de relatie van de vrouw net beëindigd is. Een relatie die ontstaat vlak na het beëindigen van een andere relatie is meestal gebouwd op de wonden die iemand in de afgelopen relatie heeft opgelopen. Blijkbaar verzacht u die wonden voor haar.
Maar deze wonden gaan helen en dan is er een vrij grote kans dat u beiden verder geen basis meer kunt vinden om samen door te gaan.
Maar u bent een mens en zij is een mens. En pijn hoort bij leven en liefhebben.

Ik kan verder geen vraag in uw vraagstelling vinden om te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel normaal dat die andere vrouw nog niet aan een nieuwe relatie wil beginnen. Haar relatie is net beëindigd! Ze heeft misschien wel haar buik vol van mannen in haar huis (op dit moment). Je zal haar tijd moeten geven, veel tijd.

Tenslotte is het met jou weer een sprong in het diepe, want je kent mekaar pas als je samen woont. Ik kan me voorstellen dat haar hoofd daar nu niet naar staat met 3 kids en een baby. Als je echt met deze vrouw verder wil, wees dan nu een vriend voor haar, en help haar door deze moeilijke tijd te komen.

Ten andere, je hebt zelf ook nog wel wat tijd nodig. Je bent nog getrouwd! Weet je vrouw al van je verliefde gevoelens voor die andere vrouw? Begin daar eerst eens mee. Je kan niet verder met een ander, als je nog gebonden bent. Of kan je niet kiezen tussen je vertrouwde thuis en je verliefde gevoelens? Het zal toch moeten, want allebei kan je niet hebben.