Beste GV'ers: ik wil zo netjes mogelijk vragen aan de ouders van me vriendinnetje of ik mag blijven slapen vannacht.Wat is de beste manier?zie uitleg:

Hallo,beste mensen:

ik ga zodalijk naar me vriendinnetje en omdat k anders op de fiets terug moet in t donker om zo 2 uur s nachts wil ik zo graag blijven slapen.

Maar dr is héél veel gebeurt ( ik wil t niet in details meer uitleggen) en ik durf eig. niet echt goed te vragen of ik kan/mag blijven slapen.

Dr zijn nog maar te kort geleden bepaalde heftige zaken besproken,k?

En dus is t allemaal wat gevoelig enzo..

Maar wat is nou de beste methode om aan haar vader en moeder te vragen of ik kan blijven slapen?

Kan ik dan gewoon zeggen dat t een beetje link is om in t holst van de nacht terug te fietsen (moet een fietstunneltje door onder de autoweg naar huis toe= een beetje creepy weet je?) ?

Toegevoegd na 23 minuten:
ok,klaat trouwens deze vraag gewoon ff staan ---ook al moet ik zo weg--- want zitten misschien nog hele nuttige tips enzo voor n volgende keer bij (hoop ik)..

alvast megabedankt allemaal...;-D

Dennis

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dit de reden?
http://www.goeievraag.nl/vraag/manier-diplomatiek-mogelijk-ouders-zwangergeraakt.232486
Ik kan me dan wel voorstellen dt ze het misschien een probleem vinden. Maar als alles is uitgepraat en je niet direct weer bij hara gaat slapen denk ik niet dat ze er problemen mee hebben, maar ja, ik ken ze ook niet
Dus ik weet ook niet hoe ze zullen reageren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uh,ja,da's wel de reden...maar ja,k bedoel dit,joh: dr kan nou toch niks meer gebeure toch? we hebben al bij elkaar geslapen dus,en wat is dan nog de reden dat t niet zou mogen of kunnen weet je? maar ok,kdenk dat ik dan wel probeer op de bank te slapen ofzo...:-( heey,man,thnx voor je reactie btw...,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ouders willen toch ook dat het niet nog een keer probeert, met evt dezelfde gevolgen, snap je? Zo zijn ouders nou eenmaal;-) ze willen een beste voor hun kind. Ik weet niet hoe het de vorige keer is 'opgelost', maar ze willen gewoon niet dat het nog een keer gebeurd. En daarom verwacht ik dat het niet mag, maar misschien mag je ook gewoon vandaag bij haar slapen. Ik weet het niet en je komt er maar op 1 manier achter he. En veel plezier vanavond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kan er gebeuren? Haar ouders weten dat je heel erg veel van haar houdt en haar echt niet kwijt wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@grapefruit:
ja dat klopt precies weet je!
hélemaal gelijk heb je drin.
en ze is nou toch al zwanger dus wat maakt het dan eig. nog logisch gedacht nog uit?
en kwil haar inderdaad écht niet kwijt want khoud ontzaglijk veel van dr.
hardtikke bedankt voor je lieve reactie...;-)

Het beste antwoord

Vaders van dochters kunnen hier enorm moeilijk over doen. Je hoort wel eens verhalen dat mensen pas bij elkaar mogen slapen na één jaar een relatie te mogen hebben.

Je kunt vertellen wat je hier hebt verteld, dat het dus niet echt fijn is om 's nachts terug te fietsen. Of hij verteld dat je dan eerder naar huis moet, of je stelt voor dat je op de bank gaat slapen of in een andere kamer, dat mag vaak wel. Succes xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
héél erg bedankt alvast: ja,over slapen op de bank is wel een goeie manier...thnx!!!! ;-D!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o...en zeker puntje voor je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja,t was weer héééél moeilijk,om zo'n beste antwoord te kiezen,maar dit is m dan geworden....bedankt

Andere antwoorden (6)

dennis, je zegt zelf dat er veel gebeurd is, en de zaken gevoelig liggen.
wat ik tot nu toe heb gelezen, reageren de ouders van je vbriendin heel tof toch?
tart je geluk niet, en ga wat vroeger naar huis zou ik zeggen.
rustig aan :)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok,k begrijp het: bedankt!...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja,voordat k dalijk wegga (half 9) : maar is het dan zo dat ze me misschien willen straffen ofzo? hoe denk jij daarover? heb je raad daarin? thnx alvast (plusje voor je..)
Rieneke1
12 jaar geleden
ik ken die mensen niet, maar ik weet wel dat ze heel veel voor hun kiezen hebben gekregen.
nee, ik denk zeker niet dat ze je willren straffen, maar het tapijt is onder hun voeten weggetrokken.
geef ze tijd om even naar adem te happen en tot zichzelf te komen.
het is niet persoonlijki denk ik.
sterkte hoor joh!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
k,bedankt ;-D is heel lief..
Rieneke1
12 jaar geleden
graag gedaan, je bent een fijne knul :)
Geen smoesjes of wat dan ook, gewoon netjes vragen; vinden jullie het goed als ik blijf slapen want...( en dan de echte reden invullen ) .

Zeggen ze nee, dan zeur je niet door, maar accepteer je dat.
Zeggen ze ja, dan blijf je slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ee,absor: jij ook bedankt! ja,k moet wel ff moed rapen om t te vragen,maar is misschien wel t beste (misschien ook over op de bank slapen zoals krekatos zei?)
plusje voor je antwoord...;)
heey dennis,

ik denk dat dat een heel gevoelige vraag kan zijn voor de ouders van je vriendin omdat er al een en ander is gebeurd.

alsje blijft slapen kunnen er natuurlyk dingen gebeuren die ze eigenlijk nog niet willen (ookal zijn ze al wel gebeurd)

je zou het altijd kunnen vragen en dan met uitleg, het is eng buiten in het donker enzo.. maar het kan ook zijn dat ze dan zeggen dat ze jou wel naar huis brengen.

ik hoop dat het lukt! het is altijd fijn om bij je vriendin te kunnen slapen! :)

liefs,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heey,Jejaa... Hardstikke bedankt voor jouw begrip enzo. Tja,weet je ik dacht ook zo van : dr kan nou tóch niks meer foutgaan? Want zo is t toch? Maar aan de andere kant hebben dr ouders misschien wel gelijk en zijn ze nog niet van de schrik bijgekomen ofzo? K mocht trouwens niet blijven slapen,maar ben door me vriendinnetje dr vader om 2 uur weer naar huis gebracht. ( M'n eigen vader heeft me naatr n'n vriendinnetje dr huis gereden ,dus hoefde ik niet op de fiets en hij had vantevoren al gebelt naar dr ouders en toen vroeg hij---dr moeder kwam aan de telefoon--- of ik mocht blijven slapen door dat creepy fietstunneltje enzo,maar dat mocht dus niet...) Nou ja kheb toch een leuke chill avond gehad..;-D Hee,thx voor je lieve antwoord,écgt!! Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o ja,enne...tuurlijk voor jou dus...een plus!! (rijmt,haha..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch een mooie oplossing voor het probleem op deze manier, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hippo:ja hoor,zekers!!hee,bedankt voor de reacties enzo..;-) groetjes
Je kunt het altijd vragen, maar als je zelf al huiverig bent dat het nog gevoelig ligt zou ik de gok niet wagen.
Ook al ga je op de bank liggen.
De standaardangst van ouders van een dochter met een vriendje zullen ze niet meer hebben, maar toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey,Hippo: m'n vader belode dr ouders vantevoor op. Toen vrioeg hij t voor me of k kon bliojven slapen,maar dat mocht dus niet (lees verder bij reactie bij Jejaa,k?) Ok,ergens begrijp ik dr ouders wel,maar tja, *het* is nou allemaal tóch al gebeurt,toch? (aan de andere kant dus...) Hee,voor jou een plusje...;-)
Ik denk dat je het neutraal moet houden.
Gewoon 'uitleggen' hoe de situatie is, en dat je liever niet in het donker naar huis rijdt ; of je wellicht bij HEN kunt overnachten. (In het midden laten of dat in de logeerkamer, op de bank of bij haar in bed is).

Ik neem aan dat dit de toekomstige moeder van je kind betreft, en met deze mensen zul je dus sowieso nog een heleboel jaartjes vooruit kunnen. Ze hoeven in elk geval niet meer bang te zijn dat je hun dochter zwanger maakt ;-)

Maar uit andere vragen begrijp ik dat je je hormonen niet altijd helemaal onder controle hebt ; wellicht is de logeerkamer of de bank niet eens een heel slecht idee. Niet zozeer dat het 'gevaarlijk' zou zijn om te gaan liggen rommelen, maar het is gewoon niet erg beleefd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor,Marleen: tuurlijk is ze dat meisje wat zwanger door me is,maar daarom juist: wat maakt t dan nog langer uit of ik bij dr in bed slaap of niet? Ik bedoel: logisch en nuchter gezien toch?
Of zie ik dat nou helemaal fout dan? Maar kzou dat nooit zomaar in hun huis doen hoor...want idd zou ik me dan beleeft gedragen enzo om met hun gevoelens rekening te houden, ok wb de hormonen enzo,geef ik toe dat ik best wel vaak * zin* heb gewoon.
Mar da's toch normaal? Ok,heééél hartelijk bedankt voor jouw antwoord enne...plusje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk weten jullie ouders dat ullie al se hebben gehad, maar toch is dat wat anders dan daar als ouder dan ook concreet mee geconfronteerd te worden. Zeker bij zo;n jong meisje, waarvan de ouders er eigenlijk nog helemaal niet 'aan toe' zijn om hun dochter al los te laten omdat ze volwassen wordt ; dat proces begint normaliter pas in de laatste klassen van de middelbare school (15, 16, 17 - hangt een beetje van het kind af). Er zijn nu eenmaal twee dingen in je leven waarvan iedereen weet dat het gebeurt, maar wat je gewoon liever niet wilt weten : dat je ouders sex hebben, en dat je kinderen sex hebben. De gevolgen hiervan zullen voorlopig nog wel even rondspelen in beide families, dus jullie daar in elk geval zo veel mogelijk inhouden kan beslist geen kwaad. Dat je altijd zin hebt is logisch, dat hoort ook een beetje bij de leeftijd, maar dat betekent niet dat je altijd je impulsen hoeft op te volgen. Je relatie moet nu echt veel en veel meer gaan inhouden dan lichamelijke aantrekkingskracht / sex alleen. En ook dat kost energie ;-)
Dat heftige is al gebeurd... gewoon vragen, klaar. Alle ouders zijn ooit zelf ook jouw leeftijd geweest, Die snappen heus wel dat je graag bij haar wilt zijn hoor...
En een beetje verstandige ouders weet ook wel dat ze er in dit geval wel goed aan doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Vinden jullie het ok als ik bij uw dochter blijf slapen?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heey,forallweknow..
ja kben het helemaal met je eens! ;-D
en ik ga het zo volgende keer wagen om te vragen aan hen,hoor..ff de dappere schoenen aantrekken (of hoe zeg je dat ook alweer?..)
hardstikke bedamkt voor je antwoord en tuurlijk voor jou ook een vette plus! groetjes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is "stoute schoenen"maar die zou ik in dit geval even thuislaten, in hun ogen was jij al stout genoeg ;-) Je kunt het met humor brengen "IK wou de stoute schoenen aantrekken om te vragen of ik bij uw dochter mag slapen, maar omdat ik al stout genoeg was heb ik deze maar thuisgelaten. Ik heb nu mijn goede schoenen aan en wil u bij deze vragen of ik toestemming krijg bij uw dochter te mogen overnachten ( of iets dergelijks). En dan met het goede been uit het verkeerde bed stappen?> :P